Użytkownicy smartfonów nie wykorzystują ich potencjału, ponieważ boją się wyższych rachunków - wynika z raportu Ernst & Young, wnioski z którego publikuje portal ekonomia24.pl.
Użytkowników smartfonów od częstszego korzystania z ich zaawansowanych funkcji powstrzymuje obawa przed zapłaceniem wyższych niż dotąd rachunków operatorowi komórkowemu - wynika z raportu „Mobilny labirynt" przygotowanego przez firmę doradczą Ernst & Young na podstawie badania 6000 klientów sieci komórkowych w 12 krajach.
Według autorów raportu plany taryfowe zakupu danych są zbyt skomplikowane dla co trzeciego przebadanego klienta telekomu. Co czwarty deklaruje, że szybciej skorzystałby z płatności mobilnych, gdyby uzyskał w tej sprawie pełne informacje i wskazówki od operatora. Tylko co piąty twierdzi, że jego operatory w sposób zrozumiały przedstawił mu ofertę internetu w komórce. Co dziesiąty nie zrozumiał nic.
Użytkownicy smatfonów najczęściej korzystają z 5 innych usług poza dzwonieniem i wysyłaniem wiadomości tekstowych. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta średnio z 2,5 usługi. - Najczęściej wykorzystywane usługi dodatkowe przez użytkowników smartfonów to przeglądanie stron internetowych, korzystanie z mediów społecznościowych, komunikator tekstowy, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików - komentuje Krzysztof Pigłowski, partner w dziale Doradztwa Biznesowego Ernst & Young.
pr, ekonomia24.pl
Według autorów raportu plany taryfowe zakupu danych są zbyt skomplikowane dla co trzeciego przebadanego klienta telekomu. Co czwarty deklaruje, że szybciej skorzystałby z płatności mobilnych, gdyby uzyskał w tej sprawie pełne informacje i wskazówki od operatora. Tylko co piąty twierdzi, że jego operatory w sposób zrozumiały przedstawił mu ofertę internetu w komórce. Co dziesiąty nie zrozumiał nic.
Użytkownicy smatfonów najczęściej korzystają z 5 innych usług poza dzwonieniem i wysyłaniem wiadomości tekstowych. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta średnio z 2,5 usługi. - Najczęściej wykorzystywane usługi dodatkowe przez użytkowników smartfonów to przeglądanie stron internetowych, korzystanie z mediów społecznościowych, komunikator tekstowy, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych - słuchanie radia bądź ściąganie plików - komentuje Krzysztof Pigłowski, partner w dziale Doradztwa Biznesowego Ernst & Young.
pr, ekonomia24.pl