Pojawienie się na rynku nowych graczy zmusiło Apple do zmniejszenia marży za tablety. Najwięcej na jednym urządzeniu zarabia obecnie Microsoft - podaje portal Ekonomia24.pl.
Badania przygotowała firma IHS iSuppli. Wejście na rynek nowych graczy - Amazonu i Google - zmusiło największych producentów tabletów do obniżenia cen. Apple na nowym iPadzie wyprodukowanym w wersji z pamięcią 16 GB i łącznością WiFi zarabia 193 dol. - tablet kosztuje w sklepie 499 dol., a wyprodukowanie go to koszt 306 dol. Kiedy w marcu 2012 r. na rynek wkraczał 10-calowy nowy iPad cena modelu z pamięcią 32 GB wynosiła 729 dol. Jego produkcja kosztowała z kolei 375 dol. Marża wynosiła więc aż 354 dol.
Dużo na tabletach zarabia również Samsung. Koszt produkcji 10-calowego urządzenia - Galaxy Note 10.1 (WiFi, 16 GB pamięci) - jest niższy o 239 dol. niż cena końcowa urządzenia, która wynosi 499 dol.
Najwięcej obecnie na swoim tablecie zarabia Microsoft - Surface RT jest sprzedawany 328 dol. drożej niż wynosi cena jego produkcji. Analitycy ujęli jednak w zestawieniu urządzenie w wyższej specyfikacji niż u konkurencji. Tablet Microsoftu z 32 GB pamięci w wersji z ukrytą w klapce klawiaturą dotykową kosztuje w sklepie 599 dol., z czego 271 dol. przypada na komponenty.
pr, Ekonomia24.pl
Dużo na tabletach zarabia również Samsung. Koszt produkcji 10-calowego urządzenia - Galaxy Note 10.1 (WiFi, 16 GB pamięci) - jest niższy o 239 dol. niż cena końcowa urządzenia, która wynosi 499 dol.
Najwięcej obecnie na swoim tablecie zarabia Microsoft - Surface RT jest sprzedawany 328 dol. drożej niż wynosi cena jego produkcji. Analitycy ujęli jednak w zestawieniu urządzenie w wyższej specyfikacji niż u konkurencji. Tablet Microsoftu z 32 GB pamięci w wersji z ukrytą w klapce klawiaturą dotykową kosztuje w sklepie 599 dol., z czego 271 dol. przypada na komponenty.
pr, Ekonomia24.pl