Jak wynika z ogólnopolskiego badania opinii "Zaufanie w firmie" co czwarty Polak nie ufa swoim przełożonym. W grupie aktywnych zawodowo Polaków prawie połowa posądza swoich zwierzchników o manipulację informacjami i zatajanie prawdy.
Szefowi ufa zaledwie 24 proc. respondentów.
- Brak zaufania do własnego szefa to istotny problem dla kadry zarządzającej w okresie rocznych ocen i ewaluacji. Może on sprawić, że nawet dobre informacje pracownicy odbiorą z niedowierzaniem, a trudne do przekazania informacje spotkają się z dodatkowym oporem. Niestety w polskich firmach dbałość o zaufanie pracowników to bez wątpienia jedno z najrzadziej docenianych źródeł przewagi konkurencyjnej. Bezpośredni wpływ na zaufanie dla firmy ma polityka komunikacyjna przygotowana z myślą o pracownikach. Powinna ona wspierać realizację celów biznesowych i jednocześnie odpowiadać na potrzeby informacyjne całego zespołu – wyjaśnia Iwona Kubicz, prezes Procontent.
Jak wynika z badań podstawowym błędem pracodawców są próby manipulowania pracownikami. Przekonanie, że firma manipuluje treściami docierającymi do pracowników, może skutecznie zniszczyć zaufanie i poprawne relacje panujące w danym przedsiębiorstwie.
Zaufanie do firmy wiąże się również z kwestią finansową. Osoby, u których dochód w gospodarstwie domowym przekracza 3000 zł stanowią 45 proc. grupy mającej problem z zaufaniem do swojej firmy. Swoim pracodawcom nie wierzą również ci, których dochód nie przekracza 1000 zł.
ja
- Brak zaufania do własnego szefa to istotny problem dla kadry zarządzającej w okresie rocznych ocen i ewaluacji. Może on sprawić, że nawet dobre informacje pracownicy odbiorą z niedowierzaniem, a trudne do przekazania informacje spotkają się z dodatkowym oporem. Niestety w polskich firmach dbałość o zaufanie pracowników to bez wątpienia jedno z najrzadziej docenianych źródeł przewagi konkurencyjnej. Bezpośredni wpływ na zaufanie dla firmy ma polityka komunikacyjna przygotowana z myślą o pracownikach. Powinna ona wspierać realizację celów biznesowych i jednocześnie odpowiadać na potrzeby informacyjne całego zespołu – wyjaśnia Iwona Kubicz, prezes Procontent.
Jak wynika z badań podstawowym błędem pracodawców są próby manipulowania pracownikami. Przekonanie, że firma manipuluje treściami docierającymi do pracowników, może skutecznie zniszczyć zaufanie i poprawne relacje panujące w danym przedsiębiorstwie.
Zaufanie do firmy wiąże się również z kwestią finansową. Osoby, u których dochód w gospodarstwie domowym przekracza 3000 zł stanowią 45 proc. grupy mającej problem z zaufaniem do swojej firmy. Swoim pracodawcom nie wierzą również ci, których dochód nie przekracza 1000 zł.
ja