Volkswagen kpi z Jamajczyków?

Volkswagen kpi z Jamajczyków?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kadr z kontrowersyjnej reklamy Volkswagena (fot. YouTube)
Reklama Volkswagena, która ma zostać wyemitowana w przerwie tegorocznego Super Bowl - finałowego meczu NFL - wzbudziła kontrowersje w USA. Niektórzy uważają, że jest ona obraźliwa dla Jamajczyków - tymczasem jamajski minister turystyki apeluje, by każdy zachowywał się tak, jak bohater reklamy.
Bohaterem reklamy jest mężczyzna z Minnesoty, który mówi z charakterystycznym jamajskim akcentem i zachowuje się tak, jak według stereotypów zachowują się Jamajczycy (jest bardzo wyluzowany i nigdzie się nie spieszy). Niektórzy Amerykanie uznali sposób wykreowania bohatera za przejaw rasizmu.

Tymczasem jamajski minister turystyki Wykeham McNeill apeluje, by "ludzie na całym świecie postępowali tak, jak mówi ta reklama". - Odkryjcie w sobie Jamajczyka i po prostu bądźcie szczęśliwi - dodaje.

arb, Gazeta.pl