Pozytywne prognozy dla PMPG S.A.

Pozytywne prognozy dla PMPG S.A.

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pozytywne prognozy dla PMPG S.A. (fot.sxc.hu)
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) sporządził prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2013. Według danych w niej zawartych, przychody spółki powinny wzrosnąć do 76,62 mln zł i dać EBITDA w wysokości ponad 4 mln zł.
Jak informuje zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A., strata finansowa wykazana w sprawozdaniu finansowym za 2012 rok jest bezpośrednią konsekwencją zmian w organizacji i wynika z odpisów aktualizujących należności, jak również odpisów aktualizujących związanych z utratą wartości aktywów finansowych, w tym udziałów w spółkach zależnych oraz pożyczek i obligacji udzielonych w latach 2008 - 2010 w celu finansowania działalności inwestycyjnej.

Prognoza skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2013 została sporządzona z powodu zakończenia procesu repozycjonowania i restrukturyzacji grupy kapitałowej PMPG

Celem prowadzonych działań było przede wszystkim ustabilizowanie pozycji PMPG jako wydawcy mediów opiniotwórczych w świetle zmian strukturalnych zachodzących na rynku mediów oraz reklamy, który, jak szacuje m.in. Equinox Polska, wobec przedłużającej się niekorzystnej tendencji do redukcji budżetów przez międzynarodowe koncerny oraz słabnącego popytu krajowego, może stracić 4-5 %. Na rynku magazynów spadek może sięgnąć około 5-10 %.

Jak ocenił zarząd, efekty przeprowadzonych w ramach restrukturyzacji zmian w postaci redukcji kosztów, optymalizacji procesów biznesowych, usprawnienia procesu zarządzania i koncentracji działań na głównych aktywach, są widoczne już w wynikach finansowych za IV kwartał 2012 roku i pozwalają na prognozowanie poprawy sytuacji finansowej całej Grupy.

Przychody spółki powinny wzrosnąć m.in. dzięki dokonanej w końcu 2012 r. inwestycji w nowy tytuł o wysokim potencjale przychodowym, jakim jest „Tygodnik Lisickiego – Do Rzeczy”. Do rozwoju pisma wykorzystywana jest funkcjonująca już infrastruktura administracyjna i sprzedażowa. Działanie takie pozwoli na wykorzystanie efektu synergii i uzyskanie wyższej rentowności niż w przypadku każdego tytułu z osobna. Jednocześnie prognoza uwzględnia, że wobec zmian zachodzących na rynku mediów, przychody z tradycyjnej działalności wydawniczej będą wykazywały niższą zyskowność.