18 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży GK Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) w pierwszym kwartale 2013 r. To wzrost o prawie 20 proc. stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 9 mln 675 tys. był o prawie 28 proc. wyższy niż przed rokiem. Grupa zamknęła kwartał z zyskiem w wysokości 908 tys. zł.
Przeprowadzona w ubiegłym roku restrukturyzacja grupy pozytywnie wpłynęła na rentowność i pozwoliła na osiągnięcie pozytywnego wyniku już w I kwartale, który historycznie był dla spółki okresem niższych przychodów z uwagi na sezonowość rynku reklamowego, będącego głównym źródłem przychodów grupy. Wzrost efektywności to również wynik wprowadzenia w Grupie nowego systemu zarządzania poprzez kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators, KPI), które wspierają osiąganie przez poszczególne spółki ich celów operacyjnych i strategicznych.
Zakończenie z końcem ub.r. procesu repozycjonowania i restrukturyzacji grupy kapitałowej PMPG pozwoliło na sporządzenie prognozy finansowej na rok 2013, którą Zarząd spółki przedstawił w końcu I kwartału. Prognoza – oparta na konserwatywnych założeniach co do sytuacji makro- i mikroekonomicznej - zakłada wzrost przychodów do 76,62 mln zł i EBITDA w wysokości ponad 4mln zł. Wyniki pierwszego kwartału potwierdzają, że pozytywna prognoza jest również prognozą realistyczną.
Na wynik Grupy w I kwartale istotnie wpłynęła inwestycja w nowy projekt wydawniczy związany z wprowadzeniem na rynek tygodnika o profilu prawicowo-konserwatywnym przygotowanego przez grupę publicystów pod redakcją Pawła Lisickiego. Wyniki sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy”, które w pierwszym pełnym miesiącu kształtowały się na poziomie powyżej 115 tys. egzemplarzy, potwierdziły słuszność decyzji Zarządu o zaangażowaniu PMPG w tę inwestycję. W końcu lutego na rynek trafił również miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, który znakomicie uzupełnia ofertę wydawniczą spółki.
Wykorzystanie do rozwoju nowego projektu funkcjonującej już infrastruktury administracyjnej i sprzedażowej pozwala na wykorzystanie efektu synergii i uzyskanie wyższej rentowności niż w przypadku każdego tytułu z osobna oraz na szybszą monetyzację nowego projektu.
Głównym aktywem GK PMPG pozostaje tygodnik WPROST, który jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce (wg rankingów Instytutu Monitorowania Mediów, WPROST nieprzerwanie jest najczęściej cytowanym przez inne media polskim tygodnikiem). Tygodnikiem od końca stycznia kieruje nowy redaktor naczelny - Sylwester Latkowski. Ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy wynika, że realizowana przez nowego naczelnego strategia rozwoju tytułu przynosi efekty w postaci wzrostu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika.
Na przełomie roku 2012 i 2013 Zarząd PMPG S.A. prowadził prace nad opracowaniem nowej strategii rozwoju dla Grupy. Celem prowadzonych działań było przede wszystkim ustabilizowanie pozycji PMPG jako wydawcy mediów opiniotwórczych w świetle zmian strukturalnych zachodzących na rynku mediów oraz reklamy, który, jak szacuje m.in. Equinox Polska, wobec przedłużającej się niekorzystnej tendencji do redukcji budżetów przez międzynarodowe koncerny oraz słabnącego popytu krajowego, może stracić 4-5 %. Na rynku magazynów spadek może sięgnąć około 5-10 %. Efektem prac nad nową strategią prac było m.in. podpisanie w lutym listu intencyjnego z Astro S.A. w sprawie uruchomienia dwóch programów telewizyjnych oraz złożenie wniosku o koncesję na nadawanie programu edukacyjnego w sygnale multipleksu 1. Zgodnie z planami rozwoju Grupy, kanał telewizyjny może zostać uruchomiony pod koniec 2013 lub w 2014 r.
Jednocześnie PMPG, w ramach przyjętej strategii, z końcem pierwszego kwartału PMPG zdecydowała o poszukiwaniu inwestora dla marki FILM. Prezes PMPG SA nie wykluczył również możliwości sprzedaży marki i jej zasobów.
Zakończenie z końcem ub.r. procesu repozycjonowania i restrukturyzacji grupy kapitałowej PMPG pozwoliło na sporządzenie prognozy finansowej na rok 2013, którą Zarząd spółki przedstawił w końcu I kwartału. Prognoza – oparta na konserwatywnych założeniach co do sytuacji makro- i mikroekonomicznej - zakłada wzrost przychodów do 76,62 mln zł i EBITDA w wysokości ponad 4mln zł. Wyniki pierwszego kwartału potwierdzają, że pozytywna prognoza jest również prognozą realistyczną.
Na wynik Grupy w I kwartale istotnie wpłynęła inwestycja w nowy projekt wydawniczy związany z wprowadzeniem na rynek tygodnika o profilu prawicowo-konserwatywnym przygotowanego przez grupę publicystów pod redakcją Pawła Lisickiego. Wyniki sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy”, które w pierwszym pełnym miesiącu kształtowały się na poziomie powyżej 115 tys. egzemplarzy, potwierdziły słuszność decyzji Zarządu o zaangażowaniu PMPG w tę inwestycję. W końcu lutego na rynek trafił również miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, który znakomicie uzupełnia ofertę wydawniczą spółki.
Wykorzystanie do rozwoju nowego projektu funkcjonującej już infrastruktury administracyjnej i sprzedażowej pozwala na wykorzystanie efektu synergii i uzyskanie wyższej rentowności niż w przypadku każdego tytułu z osobna oraz na szybszą monetyzację nowego projektu.
Głównym aktywem GK PMPG pozostaje tygodnik WPROST, który jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce (wg rankingów Instytutu Monitorowania Mediów, WPROST nieprzerwanie jest najczęściej cytowanym przez inne media polskim tygodnikiem). Tygodnikiem od końca stycznia kieruje nowy redaktor naczelny - Sylwester Latkowski. Ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy wynika, że realizowana przez nowego naczelnego strategia rozwoju tytułu przynosi efekty w postaci wzrostu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika.
Na przełomie roku 2012 i 2013 Zarząd PMPG S.A. prowadził prace nad opracowaniem nowej strategii rozwoju dla Grupy. Celem prowadzonych działań było przede wszystkim ustabilizowanie pozycji PMPG jako wydawcy mediów opiniotwórczych w świetle zmian strukturalnych zachodzących na rynku mediów oraz reklamy, który, jak szacuje m.in. Equinox Polska, wobec przedłużającej się niekorzystnej tendencji do redukcji budżetów przez międzynarodowe koncerny oraz słabnącego popytu krajowego, może stracić 4-5 %. Na rynku magazynów spadek może sięgnąć około 5-10 %. Efektem prac nad nową strategią prac było m.in. podpisanie w lutym listu intencyjnego z Astro S.A. w sprawie uruchomienia dwóch programów telewizyjnych oraz złożenie wniosku o koncesję na nadawanie programu edukacyjnego w sygnale multipleksu 1. Zgodnie z planami rozwoju Grupy, kanał telewizyjny może zostać uruchomiony pod koniec 2013 lub w 2014 r.
Jednocześnie PMPG, w ramach przyjętej strategii, z końcem pierwszego kwartału PMPG zdecydowała o poszukiwaniu inwestora dla marki FILM. Prezes PMPG SA nie wykluczył również możliwości sprzedaży marki i jej zasobów.