Stowarzyszenie sprzedawców Volkswagenów i Audi chce, by kierowcy płacili podatek "ekologiczny", a ubezpieczyciele - podatek "Bezpieczna droga" - donosi na podstawie raportu stowarzyszenia "Dziennik Zachodni". Propozycje zmian w prawie są dotkliwe dla posiadaczy używanych aut, szczególnie tych starszych niż 12 lat.
Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi przygotowało projekt przepisów, które zamierza przedstawić Sejmowi. Zmiany mają utrudnić Polakom sprowadzanie aut z zagranicy i skłonić ich do kupowania nowych, w polskich salonach.
Jak donosi "Dziennik Zachodni", stowarzyszenie chce, by osoba sprowadzająca samochód z zagranicy płaciła za to 1500 zł brutto. Ubezpieczyciele aut mieliby płacić podatek "Bezpieczna droga" (miałoby to oznaczać podwyżkę stawek OC o 10 proc. dla aut w wieku 12 lat lub starszych). Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi chce, by posiadacze samochodów płacili tzw. podatek ekologiczny, którego wysokość byłaby uzależniona od wieku pojazdu.
Stowarzyszenie sprzedawców Volkswagenów i Audi chciałoby też zakazania ponownej rejestracji samochodu powyżej 12 lat, który zmienia właściciela i który był kiedykolwiek zarejestrowany poza granicami Polski.
Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena i Audi w Polsce pisze na swej stronie internetowej, iż "wspiera szeroką akcję propagowania marek Koncernu w Polsce".
Stworzony przez SDVWiA "Raport dotyczący nowego modelu i strategii stymulacji rozwoju produkcji i sprzedaży nowych samochodów w Polsce" zawiera, według twórców, rozwiązania mające "wspierać rynek motoryzacyjny" i "przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo na drogach, ochronę środowiska naturalnego i budżet państwa".
zew, Dziennik Zachodni
Jak donosi "Dziennik Zachodni", stowarzyszenie chce, by osoba sprowadzająca samochód z zagranicy płaciła za to 1500 zł brutto. Ubezpieczyciele aut mieliby płacić podatek "Bezpieczna droga" (miałoby to oznaczać podwyżkę stawek OC o 10 proc. dla aut w wieku 12 lat lub starszych). Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi chce, by posiadacze samochodów płacili tzw. podatek ekologiczny, którego wysokość byłaby uzależniona od wieku pojazdu.
Stowarzyszenie sprzedawców Volkswagenów i Audi chciałoby też zakazania ponownej rejestracji samochodu powyżej 12 lat, który zmienia właściciela i który był kiedykolwiek zarejestrowany poza granicami Polski.
Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena i Audi w Polsce pisze na swej stronie internetowej, iż "wspiera szeroką akcję propagowania marek Koncernu w Polsce".
Stworzony przez SDVWiA "Raport dotyczący nowego modelu i strategii stymulacji rozwoju produkcji i sprzedaży nowych samochodów w Polsce" zawiera, według twórców, rozwiązania mające "wspierać rynek motoryzacyjny" i "przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo na drogach, ochronę środowiska naturalnego i budżet państwa".
zew, Dziennik Zachodni