Polskie firmy ruszają na podbój Niemiec

Polskie firmy ruszają na podbój Niemiec

Dodano:   /  Zmieniono: 2
Polskie firmy chcą podbić niemiecki rynek, fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Wielkie polskie marki ruszają na podbój niemieckiego rynku - pisze "Gazeta Wyborcza".
Polacy szykują ofensywę na rynki pogrążonych w kryzysie zachodnich krajów. Wyprawę za zachodnią granicę zapowiedziała na początku lipca znana sieć sklepów i producent obuwia z Polkowic CCC. - Możemy z powodzeniem rywalizować z konkurentami z Europy Zachodniej. Nie mamy kompleksów jeżeli chodzi o ofertę, sprawność logistyczną i organizacyjną, know-how i zaplecze finansowe - mówi "Gazecie Wyborczej" Piotr Nowalis. O ofensywie firmy na niemiecki rynek decyduje przede wszystkim wielkość rynku. W Polsce rynek sprzedaży obuwia to "zaledwie" 2,2 miliarda euro. W Niemczech jest on wart sześć razy więcej - pisze "Gazeta Wyborcza". 
Niektóre firmy zapowiadają ofensywę na jeszcze większą skalę - chcą przejąć spółki niemiecki. Taki plan ma Action, jeden z największych polskich dystrybutorów sprzętu komputerowego, RTV i AGD. Wraz z niemieckim partnerem Action chce przejąć część biznesu niemieckiej firmy z branży, która jest w upadłości likwidacyjnej - Devil AG - czytamy w "Gazecie Wyborczej". 
sjk, "Gazeta Wyborcza"
 2

Czytaj także