Coca-Cola nie jest już największą marką świata. Apple na czele

Coca-Cola nie jest już największą marką świata. Apple na czele

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo Apple (fot.mat.prasowe) 
Coca-Cola po wieloletniej dominacji przestała być najcenniejszą marką świata. Według rankingu Best Global Brands wyprzedziły ją Apple i Google - podaje "Gazeta Wyborcza".
Ranking powstaje od 2000 roku. Od jego początku na czele była Coca-Cola, która w najnowszej odsłonie zestawienia została po raz pierwszy zdeklasowana - i to od razu przez dwie firmy.

Na pierwsze miejsce wskoczyła firma Apple. Wartość tej marki jest szacowana na 98,3 mld dol. i w ciągu roku wzrosła o 28 proc. Na drugim miejscu znajduje się Google. Ta marka została wyceniona na 93,3 mld dol. Dotychczasowy lider rankingu, Coca-Cola, jest obecnie trzeci. Wzrost o 2 proc. względem zeszłorocznego zestawienia do poziomu 79,2 mld dol. dał firmie tylko ostatnie miejsce na podium.

pr, "Gazeta Wyborcza"