Coca-Cola po wieloletniej dominacji przestała być najcenniejszą marką świata. Według rankingu Best Global Brands wyprzedziły ją Apple i Google - podaje "Gazeta Wyborcza".
Ranking powstaje od 2000 roku. Od jego początku na czele była Coca-Cola, która w najnowszej odsłonie zestawienia została po raz pierwszy zdeklasowana - i to od razu przez dwie firmy.
Na pierwsze miejsce wskoczyła firma Apple. Wartość tej marki jest szacowana na 98,3 mld dol. i w ciągu roku wzrosła o 28 proc. Na drugim miejscu znajduje się Google. Ta marka została wyceniona na 93,3 mld dol. Dotychczasowy lider rankingu, Coca-Cola, jest obecnie trzeci. Wzrost o 2 proc. względem zeszłorocznego zestawienia do poziomu 79,2 mld dol. dał firmie tylko ostatnie miejsce na podium.
pr, "Gazeta Wyborcza"
Na pierwsze miejsce wskoczyła firma Apple. Wartość tej marki jest szacowana na 98,3 mld dol. i w ciągu roku wzrosła o 28 proc. Na drugim miejscu znajduje się Google. Ta marka została wyceniona na 93,3 mld dol. Dotychczasowy lider rankingu, Coca-Cola, jest obecnie trzeci. Wzrost o 2 proc. względem zeszłorocznego zestawienia do poziomu 79,2 mld dol. dał firmie tylko ostatnie miejsce na podium.
pr, "Gazeta Wyborcza"