Polskie parówki i wafelki hitem w Europie

Polskie parówki i wafelki hitem w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Lidl w Gdyni, fot. Wikipedia
1,25 mld złotych - taką wartość miały towary wyeksportowane przez kontrahentów sieci sklepów Lidl do krajów Europy. Największym powodzeniem za granica cieszą się wafelki "Roger" oraz parówki Pikok.
Polscy dostawcy produktów dla Lidla eksportują przede wszystkim artykuły spożywcze, m.in. piwo, słodycze, soki, pieczywo czy wyroby mięsne. Około 12 proc. całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski.

Popularnością w Europie cieszyły się wafelki Roger - łącznie wyeksportowano około 34 mln złotych.

Za granicą głównymi odbiorcami artykułów produkowanych na zlecenie Lidl przez polskich dostawców są m.in. Czechy, Rumunia, Bułgaria, Słowacja i Węgry. Produkty dostępne są również w sklepach w krajach skandynawskich, a także we Francji, Grecji i na Cyprze.

Gazeta Wyborcza, ml
+
 0

Czytaj także