Minister rolnictwa, Stanisław Kalemba przekonywał w programie „Sygnały dnia” na antenie radiowej Jedynki, że polska żywność zdobywa światowe rynki.
-Zdobywamy rynki nie tylko Unii Europejskiej, bo to jest około 77 procent polskiego eksportu, ale również w Japonii, Korei, Chinach, RPA czy krajach Ameryki Południowej – wyjaśniał Kalemba. Co więcej według najnowszych danych polscy eksporterzy żywności pobiją ubiegłoroczny rekord.
- W bieżącym roku eksport w Polsce wzrósł średnio o około 5-6 procent, natomiast eksport żywności o ok. 13 procent. To największa dynamika i największe saldo w handlu zagranicznym. Nadwyżka wzrosła tutaj o ok. 50 procent, około 1/5 żywności wyjeżdża z Polski, miejsca pracy pozostają tutaj. Uważam, że taka dynamika zostanie utrzymana, bo mamy świetną markę polskiej żywności – tłumaczył minister.
- My nie tylko eksportujemy, ale jesteśmy również wielkim sąsiadem, który importuje żywność. Jak się widzi nieuczciwą kampanię, to nasi konsumenci potrafią dać później wyraz swojemu niezadowoleniu i rezygnują z pewnych produktów. Natomiast my powinniśmy dobrze współpracować z sąsiadami w obie strony – ocenił Kalemba, mówiąc o rosnącym eksporcie żywności do Czech i na Słowację, mimo negatywnej kampanii prowadzonej wobec polskich produktów w tych krajach.
Polskie Radio Program Pierwszy, ml
- W bieżącym roku eksport w Polsce wzrósł średnio o około 5-6 procent, natomiast eksport żywności o ok. 13 procent. To największa dynamika i największe saldo w handlu zagranicznym. Nadwyżka wzrosła tutaj o ok. 50 procent, około 1/5 żywności wyjeżdża z Polski, miejsca pracy pozostają tutaj. Uważam, że taka dynamika zostanie utrzymana, bo mamy świetną markę polskiej żywności – tłumaczył minister.
- My nie tylko eksportujemy, ale jesteśmy również wielkim sąsiadem, który importuje żywność. Jak się widzi nieuczciwą kampanię, to nasi konsumenci potrafią dać później wyraz swojemu niezadowoleniu i rezygnują z pewnych produktów. Natomiast my powinniśmy dobrze współpracować z sąsiadami w obie strony – ocenił Kalemba, mówiąc o rosnącym eksporcie żywności do Czech i na Słowację, mimo negatywnej kampanii prowadzonej wobec polskich produktów w tych krajach.
Polskie Radio Program Pierwszy, ml