Duży spadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i "GPC"

Duży spadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i "GPC"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Duży spadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i "GPC" (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
O 25 proc. spadła sprzedaż "Gazety Polskiej Codziennie", a o 16 proc. "Gazety Wyborczej" - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opublikowanych przez portal press.pl.
"Gazeta Polska Codziennie" zanotowała największy spadek sprzedaży wśród dzienników w październiku 2013 roku - o 25,2 proc. (23 050 sprzedanych egzemplarzy). Spadek o 16 proc. zanotowały "Gazeta Wyborcza" (184 019 sprzedanych egzemplarzy) i "Rzeczpospolita" (62 785 sprzedanych egzemplarzy).

Liderem wśród ogólnopolskich dzienników pozostaje "Fakt". W październiku sprzedawano średnio 324 260 egzemplarzy gazety. Dziennik odnotował jednak spadek sprzedaży o 7,2 proc. - podaje press.pl. Mimo dużego spadku sprzedaży "Gazeta Wyborcza" pozostaje drugim najchętniej kupowanym polskim dziennikiem. Na trzecim miejscu w sprzedaży uplasował się "Super Express" (155 028 sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 0,36 proc.).

Spadki zanotowały także: "Dziennik Gazeta Prawna" (spadek 6,4 proc.), "Przegląd Sportowy" (spadek 9,2 proc.), "Puls Biznesu" (spadek 6,3 proc.) i "Gazeta Podatkowa" (spadek 4 proc.). Oprócz "Super Expressu" w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych dzienników ogólnokrajowych wzrost sprzedaży zanotował jeszcze tylko "Parkiet Gazeta Giełdy" (o 9,81 proc. - 4456 egzemplarzy).

sjk, TVN24, press.pl