UOKiK ukarał operatora telefonicznego. Niemal 200 tys. złotych

UOKiK ukarał operatora telefonicznego. Niemal 200 tys. złotych

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył karę w wysokości niemal 195 tysięcy złotych na spółkę Niezależny Operator Międzystrefowy za stosowanie niedozwolonej praktyki, tj. przedłużanie umowy bez zgody konsumenta.
Niezależny Operator Międzystrefowy jest przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Postępowanie UOKiK wykazało, że w regulaminie świadczenia usług spółki znajdowało się niezgodne z prawem i niekorzystne dla konsumentów postanowienie. NOM zastrzegał, że umowa zawarta na czas określony ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny, taki sam okres. Abonenci, którzy chcieli zrezygnować z nowego kontraktu, byli zobowiązywani do złożenia pisemnego oświadczenia, co najmniej 30 dni przed upływem starej umowy.

Zdaniem UOKiK przedsiębiorca powinien zapewnić konsumentowi możliwość podjęcia świadomej decyzji dotyczącej przedłużenia umowy na kolejny czas określony informując go o upływającym terminie i przedstawiając mu nową ofertę.

Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Niezależny Operator Międzystrefowy karę w wysokości 194 833 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanej praktyki dzięki czemu możliwe było obniżenie sankcji. Decyzja nie jest prawomocna spółka odwołała się do sądu.

UOKiK, ml