Brytyjczycy o Polsce: 'Warto wejść na ten rynek"

Brytyjczycy o Polsce: 'Warto wejść na ten rynek"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Brytyjczycy o Polsce: 'Warto wejść na ten rynek" (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Polska to szybko rozwijający się kraj z rosnącym apetytem na zachodnie produkty i najszybszym wzrostem PKB w UE - pisze "Guardian".
"Guardian" przywołuje badania KPMG, które pokazują, że zamożni Polacy wydają 18 proc. swoich dochodów na dobra luksusowe, a "aspirujący" Polacy przeznaczają 13 proc. dochodów na artykuły luksusowe. Co więcej, wydatki te rosną. W 2012 r. wydaliśmy na dobra luksusowe 37 mld zł, o 10 proc. więcej niż w poprzednim roku. W 2015 r. wydatki te mają wzrosnąć do 46 mld zł - informuje "Gazeta Wyborcza".

Wiele brytyjskich marek jest już obecnych w Polsce. Jest to największym rynek zbytu w Europie Środkowej dla Tesco, które ma ponad 400 sklepów i obroty sięgające 2 mld zł. Jednak według "Guardiana" na eksporcie do Polski mogą jednak zyskać także mniejsze firmy, bo importujemy więcej dóbr niż Arabia Saudyjska, Szwecja czy Portugalia.

Badania wskazują, że Polska znajduje się wśród 20 najbardziej atrakcyjnych rynków na całym świecie, jeśli chodzi o detaliczne e-sklepy (ponad 24 mln użytkowników internetu). Brytyjskie firmy mogłyby uzyskać dostęp do potencjalnych klientów, tworząc strony internetowe w języku polskim. Kolejny dobry sektor do podbicia to rynek farmaceutyczny, siódmy co do wielkości w Europie.
"Gazeta Wyborcza", tk