PKP PLK musi zapłacić ponad milion złotych kary

PKP PLK musi zapłacić ponad milion złotych kary

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. WPROST) Źródło: Wprost
Urząd Transportu Kolejowego nałożył na PKP PLK S.A. karę w wysokości ponad miliona złotych za brak usunięcia wykrytych rok temu nieprawidłowości w systemie informacji pasażerów – donosi TVN24 Biznes i Świat.
Wykrytych podczas kontroli błędów w połowie czerwca 2013 roku było ponad 200. Dotyczyły one systemu informowania pasażerów na dworcach. PKP PLK zarządza infrastrukturą głosową i wizualną na dworcach. Mimo nakazu poprawy błędów, nie doszło do tego, co wykazała kolejna kontrola UTK.

Urzędnicy wykryli, że część pociągów była zapowiadana tylko głosowo lub tylko wizualnie co mogło wprowadzać pasażerów w błąd. Zdarzało się też, że informacje podawane z głośników różniły się od tych, które były wyświetlane na tablicach informacyjnych. Co więcej podawane informacje często były błędne. Nie zgadzały się m.in. stacje docelowe, numery i nazwy pociągów.

"System wskazywał błędne perony lub wcale ich nie wskazywał, co uniemożliwiało lub utrudniało pasażerom znajdującym się w innej części dworca dotarcie na peron" - czytamy w uzasadnieniu decyzji UTK.

Zdarzało się też, że na tablicach widniała informacja o pociągu, który już dawno opuścił dworzec. - "Wyświetlacze wskazywały też pociągi, które nie pojawiły się przy peronie" - uzasadnia karę UTK.

UTK nałożył karę za brak usunięcia usterek. "Nałożona na PKP PLK SA kara pieniężna wynosi 1,022 mln zł. Ma ona charakter dyscyplinujący i uwzględnia konieczność ochrony interesu społecznego" - tłumaczy UTK.

TVN24 BiŚ, ml