W 2013 roku na polski rynek weszło 10 producentów cydru i choć sama produkcja ilościowo była niewielka, to zarówno eksperci jak sami producenci są zgodni, że przed cydrami jest wielka przyszłość - podaje Polskie Radio.
Robert Ogór z firmy Ambra SA, która produkuje cydr, mówi, że Polska ma doskonałe warunki do wytwarzania tego napoju z produkcją 3 mln t jabłek, czyli tyle ile Hiszpania ma winogron.
- Pomyśleliśmy, że skoro oni nie eksportują owoców, tylko wino, to dlaczego my nie mielibyśmy robić tego samego z cydrem – mówi Robert Ogór. Ostatnio też badania konsumenckie wykazały, że Polacy są zainteresowani tym trunkiem. - Zaczęliśmy w lipcu ubiegłego roku i od tego czasu sprzedaliśmy 800 tys. litrów cydru i to bardzo dobra prognoza. Liczymy, że uda się nam dojść do 2 proc. konsumpcji piwa, a ta wynosi 3,5 mld litrów rocznie - dodaje Ogór.
Moda na cydr to globalny trend. Według Rabobanku, jego spożycie w Europie Zachodniej w ciągu najbliższej dekady wzrośnie o 50 procent. W Wielkiej Brytanii od lat 80. sprzedaż cydru wzrosła pięciokrotnie, przeciętny Brytyjczyk wypija rocznie 9 litrów tego trunku.
Polskie Radio
- Pomyśleliśmy, że skoro oni nie eksportują owoców, tylko wino, to dlaczego my nie mielibyśmy robić tego samego z cydrem – mówi Robert Ogór. Ostatnio też badania konsumenckie wykazały, że Polacy są zainteresowani tym trunkiem. - Zaczęliśmy w lipcu ubiegłego roku i od tego czasu sprzedaliśmy 800 tys. litrów cydru i to bardzo dobra prognoza. Liczymy, że uda się nam dojść do 2 proc. konsumpcji piwa, a ta wynosi 3,5 mld litrów rocznie - dodaje Ogór.
Moda na cydr to globalny trend. Według Rabobanku, jego spożycie w Europie Zachodniej w ciągu najbliższej dekady wzrośnie o 50 procent. W Wielkiej Brytanii od lat 80. sprzedaż cydru wzrosła pięciokrotnie, przeciętny Brytyjczyk wypija rocznie 9 litrów tego trunku.
Polskie Radio