Informatyczny gigant uruchamia kolejną usługę. Wygryzie konkurencję?

Informatyczny gigant uruchamia kolejną usługę. Wygryzie konkurencję?

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. google.com)
Jak informuje BBC, firma Google testuje nową usługę - Google Domains - która pozwoli na tworzenie i zarządzanie domenami internetowymi. Eksperci oceniają, że ta próba przejęcia rynku od mniejszych podmiotów jest bardzo realna.
Według szacunków amerykańskiego giganta aż 55 proc. firm nie posiada jeszcze własnego miejsca w sieci, a przecież to sieć, gdzie przytłaczająca większość potencjalnych klientów w pierwszej kolejności szuka wykonawców usług czy sprzedawców.

"Usługa Google Domains jest dopiero w trakcie budowy. Przedsiębiorcy będą mogli wyszukać i znaleźć najlepszą domenę dla swojej działalności" - podaje Google.

Google kieruje swoją usługę do małych i średnich przedsiębiorstw, ale głównym konkurentem jest jedna z największych firm rejestrujących domeny na świecie - GoDaddy.   Z informacji BBC wynika, że firma ta zarobiła w samych tylko Stanach Zjednoczonych blisko 1,1 mld dol., pozwalając na rejestrację 57 mln domen.

Atuty Google są oczywiste - rozpoznawalność i możliwość dotarcia praktycznie do każdego użytkownika internetu. - Google może wykorzystać swoją pozycję, aby promować własne usługi. Konkurencyjne firmy mogą się martwić - twierdzi Keith Timimi z agencji marketingu cyfrowego VML Qais.

BBC