UOKiK: Kara dla Vision Express za wprowadzanie klientów w błąd

UOKiK: Kara dla Vision Express za wprowadzanie klientów w błąd

Dodano:   /  Zmieniono: 1
UOKiK: Kara dla Vision Express za wprowadzanie klientów w błąd (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
- A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary - tak firma Vision Express reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości była to jedynie zniżka na zakup kolejnej pary okularów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że reklama wprowadzała w błąd, za co nałożył na firmę karę w wysokości 194 tys. 888 zł.
Postępowanie zostało wszczęte w 2013 roku. Spółka posługiwała się hasłem "a teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary".

Według urzędu konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując okulary, dwie kolejne pary otrzyma gratis. Klient natomiast otrzymywał wyłącznie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość zależała od wartości zakupionej pary okularów.

UOKiK nałożył na firmę karę w wysokości 194 tys. 888 zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

tvn24.pl
 1

Czytaj także