Z raportu "Polacy o firmach rodzinnych", opracowanego przez Grant Thornton na podstawie badań zleconych przez Fundację Firmy Rodzinne i FBN Poland wynika, że Polacy nie potrafią podać przykładów firm rodzinnych, ale chętnie kupią pochodzące z nich produkty. Wyniki badań publikuje "Puls Biznesu".
Z raportu wynika, że firmy rodzinne postrzegamy jako tradycyjne, małe, solidne i godne zaufania. Eksperci zwracają uwagę, że te pozytywne skojarzenia nie do końca odpowiadają rzeczywistości. Katarzyna Gierczak-Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne.
mówi w rozmowie z gazetą, że wśród największych firm rodzinnych w Polsce znajdziemy bowiem niezwykle innowacyjne i duże firmy, z powodzeniem konkurujące na rynkach zagranicznych z globalnymi gigantami.
Nie zmienia to faktu, że aż 38,6 proc. badanych do zakupu towarów zachęciłaby informacja, że zostały wyprodukowane przez firmę rodzinną. Tylko 9 procent kupujących spotkało się jednak z taką informacją w opisie produktu.
"Puls Biznesu"
mówi w rozmowie z gazetą, że wśród największych firm rodzinnych w Polsce znajdziemy bowiem niezwykle innowacyjne i duże firmy, z powodzeniem konkurujące na rynkach zagranicznych z globalnymi gigantami.
Nie zmienia to faktu, że aż 38,6 proc. badanych do zakupu towarów zachęciłaby informacja, że zostały wyprodukowane przez firmę rodzinną. Tylko 9 procent kupujących spotkało się jednak z taką informacją w opisie produktu.
"Puls Biznesu"