Często mówimy o kimś „porządna firma” lub „solidna marka”. To nie tylko przenośnia – w ostatnim czasie pojęcie personal branding (marki osobistej) święci triumfy w biznesie. Przywędrowało ono nad Wisłę z krajów anglosaskich, głównie z USA. To świadome i planowane budowanie wiarygodnego wizerunku osobistego, traktowanie siebie jako obiektu podlegającego prawom marketingu. Zdaniem ekspertów proces ten trzeba oprzeć na trzech filarach: samoświadomości (wiem, kim jestem, znam siebie), autentyczności (spójność myśli ze słowami i działaniami) oraz wyjątkowości jednostki. Po takiej psychologicznej analizie trzeba odpowiednio wyeksponować swoje mocne strony i dotrzeć z reklamą do odpowiednich ludzi. Na dzisiejszym przepełnionym rynku personal branding to konieczność. Każdy biznesmen, ale też ekspert czy specjalista, musi się zastanowić nad tym, jak stać się widocznym w szarym tłumie. Jak dotrzeć do klienta w sobie tylko właściwy sposób? I jak jednocześnie przekuć to na sukces finansowy?
KROK PIERWSZY: POZNAJ SIEBIE!
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.