Przez ostatnie półtora roku w Polsce sprzedano łącznie 63 auta elektryczne - podaje "Puls Biznesu".
W pierwszej połowie 2014 roku z polskich salonów wyjechało 35 samochodów elektrycznych. Tendencja jest wzrostowa - w całym 2013 roku sprzedano takich aut 28.
Na rozwój rynku aut elektrycznych znacząco wpływają regulacje prawne i organizacyjne. W krajach, które je wprowadziły, rozwój elektrycznego rynku jest o wiele szybszy - powiedział Grzegorz Paszta z Renault Polska.
Konieczna jest ponadto infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest ich po kilka w dużych miastach. Według koncernów energetycznych to liczba wystarczająca, ponieważ w kraju jest najwyżej 150 aut elektrycznych.
"Puls Biznesu"
Na rozwój rynku aut elektrycznych znacząco wpływają regulacje prawne i organizacyjne. W krajach, które je wprowadziły, rozwój elektrycznego rynku jest o wiele szybszy - powiedział Grzegorz Paszta z Renault Polska.
Konieczna jest ponadto infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest ich po kilka w dużych miastach. Według koncernów energetycznych to liczba wystarczająca, ponieważ w kraju jest najwyżej 150 aut elektrycznych.
"Puls Biznesu"