Jaką rolę odgrywa dziś państwa firma na polskim rynku i jakie perspektywy dla tego rynku i branży rysują się w przyszłości?
DB Schenker Rail Polska znajduje się w czołówce przewoźników towarowych w Polsce. W 2013 r. przewiózł ponad 57 mln t towarów, wykonał pracę przewozową w wysokości blisko 3 mld ntkm i osiągnął przychody na poziomie 1 mld zł. Jako spółka należąca do grupy przewoźników kolejowych międzynarodowego koncernu Deutsche Bahn mamy wypracowaną strategię, określaną jako DB2020. Naszą wizją jest osiągnięcie pozycji dostawcy premium na rynku towarowych przewozów kolejowych w Polsce w ramach silnej europejskiej sieci DB Schenker Rail. Jesteśmy przekonani, że taka droga przyniesie naszym klientom wartości, które wpłyną pozytywnie na ich rozwój ekonomiczny. Dla nas oznacza to: świadczenie usług wysokiej jakości, rentowny wzrost, wypracowanie pozycji atrakcyjnego pracodawcy, a także racjonalne korzystanie ze środowiska naturalnego. Na tych czterech filarach oparta jest strategia DB2020. Chcemy, aby nasze usługi wyróżniały się wysoką jakością, europejskim zasięgiem oraz innowacyjnością rozwiązań logistycznych pozwalającą na uzyskanie rentowności. Realizujemy przewozy nie tylko w Polsce. Oferujemy rozwiązania paneuropejskie – dzisiaj zdecydowana większość klientów kolei potrzebuje takich usług oferowanych „z jednej ręki”.
Państwa klientami są również firmy z sektora górniczo-energetycznego, który boryka się z dużymi problemami. Jak to wpływa na działalność firmy?
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.