Wszystko zaczęło się od pomysłu francuskiego kręgarza Jacques’a Courtina. W 1954 r. otworzył on w jednej z paryskich dzielnic swój pierwszy instytut, w którym postawił na indywidualne podejście do klientek i naturalne metody. To był strzał w dziesiątkę. Masaże ujędrniające z wykorzystaniem naturalnych olejków pielęgnacyjnych natychmiast stały się hitem.
BIZNES Z FILOZOFIĄ
Klientkom spodobała się także filozofia, którą Clarins wyznaje od początku – słuchanie i respektowanie oczekiwań klientów. Instytut Clarins już w 1956 r. stworzył pierwszy żel ujędrniający ciało, a dziewięć lat później firma ruszyła z własną produkcją.
Założyciel miał niezwykłą biznesową intuicję, która w połączeniu z wyjątkowym podejściem do klientów sprawiła, że Clarins od pierwszych dni jest firmą wyprzedzającą inne o całą epokę. W 1956 r. wprowadził karty klienta, nagradzając w ten sposób za lojalność wobec marki. Interes nabrał rozpędu. W ofercie firmy pojawił się preparat do pielęgnacji biustu oraz cała linia ujędrniających kosmetyków Extra-Firming. Co ważne, to Clarins jako pierwsza francuska marka już w latach 80. ubiegłego wieku zaprzestał testowania swoich produktów na zwierzętach. Ten gest do dziś doceniają wierni klienci, dla których odpowiedzialność i uczciwość marki są tak samo ważne jak jakość produktów, które oferuje.
NAPRZECIW POTRZEBOM
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.