Według Wojciecha Bońkowskiego z serwisu Winicjatywa.pl, ceny dobrych win musujących w Polsce spadły o 20 proc. - Sieci wyraźnie uświadomiły sobie, że w normalnych cenach, czyli ok. 150-160 zł, nie ma co liczyć na wzrost sprzedaży szampana w Polsce - powiedział - podaje wyborcza.biz.
W Polsce wzrost na rynku win napędzany jest przede wszystkim przez wina spokojne (tzw. niemusujące) - wynika z danych firmy doradczej KPMG. Jest to wynik promowania ich przez dyskonty. Dwa lata temu sprzedaż tego rodzaju win sięgnęła 107 mln l, czyli o 73 proc. więcej niż dekadę wcześniej. Na wina spokojne Polacy wydają ponad 2 mld zł rocznie, na szampany oraz inne wina musujące - ok. 470 mln zł.
- Kategoria win ogółem jest wciąż bardzo mała, więc tradycja kupowania wina musującego z okazji sylwestra lub prywatnych okazji do świętowania odgrywa bardzo dużą rolę w skali całego rynku - dodaje KPMG. Do niedawna 60 proc. sprzedaży tego rodzaju trunków przypadała na grudzień, obecnie Polacy sięgają po nie również w innych miesiącach.
wyborcza.biz
- Kategoria win ogółem jest wciąż bardzo mała, więc tradycja kupowania wina musującego z okazji sylwestra lub prywatnych okazji do świętowania odgrywa bardzo dużą rolę w skali całego rynku - dodaje KPMG. Do niedawna 60 proc. sprzedaży tego rodzaju trunków przypadała na grudzień, obecnie Polacy sięgają po nie również w innych miesiącach.
wyborcza.biz