"W Polsce chcemy sprzedać w tym roku ok. 10 tys. tych aut. Pozostała liczba trafi na eksport. W przyszłym roku chcemy zbudować ok. 200 tys. pand; z tego ok. 80 proc. przewidziane jest na eksport. W każdej chwili możemy tę produkcję zwiększyć, ponieważ nasz zakład w Tychach jest zdolny wytwarzać 250 tys. aut rocznie" - powiedział Pavoni podczas międzynarodowej prezentacji pandy w Lizbonie.
Jak poinformował prezes Fiata Auto Gianni Coda kilkuset dziennikarzy z całej Europy, którzy przyjechali na prezentację pandy do Lizbony, już w tej chwili zamówienia na pandę przekroczyły liczbę 30 tys. Samochód w ok. 40 - 45 proc. trafiać będzie na rynek włoski, a pozostałe egzemplarze będą sprzedawane w całej Europie oraz m.in. w Afryce Płn.
Według Cody, Fiat zainwestował w pandę 560 mln euro, a wraz z kosztami wprowadzenia tego modelu na rynek suma ta wzrośnie do 600 mln euro. Podkreślił, że auto będzie wytwarzane wyłącznie w polskich zakładach Fiata w Tychach.
Natomiast we włoskim Mirafiori, gdzie dotychczas była wytwarzana stara panda, rozpoczęto produkcję nowego vana Fiata Idei, którego premiera jest przewidywana w połowie października tego roku.
Coda poinformował, że w przyszłym roku zostanie wprowadzona na rynek wersja tego auta z napędem na cztery koła oraz mini-van. Przygotowywana jest także wersja dostawcza tego samochodu.
rp, pap