Użytkownicy Adblocka będą widzieć reklamy na stronach Google

Użytkownicy Adblocka będą widzieć reklamy na stronach Google

Dodano:   /  Zmieniono: 
Użytkownicy Adblocka będą widzieć reklamy na stronach Google (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Firma EYEO, twórca najpopularniejszego oprogramowania do blokowania reklam - Adblocka, dogadała się z Google, Amazonem oraz Microsoftem. Osoby używające Adblocka mają widzieć reklamy pojawiające się na stronach tych firm - podaje "Gazeta Wyborcza".
Jak podaje "Financial Times" transakcja mogła opiewać na jedną trzecią przychodów z odblokowanych reklam.

Z Adblocka Plus miesięcznie korzysta ok. 50 mln osób. EYEO oferuje możliwość odblokowania niektórych reklam, które muszą spełniać określone kryteria (np. nie mogą być to reklamy z dźwiękiem, czy też blokujące obszar strony). Dla małych portali ta opcja jest darmowa, większe muszą zapłacić.

Na wpływach z reklam opiera się model biznesowy wielu serwisów internetowych. Użytkownicy mają bezpłatny dostęp do treści, które naprawdę opłacają reklamodawcy. Wydawcy serwisów internetowych podkreślają więc, że stosowanie programów blokujących reklamy uderza w ich przychody. EYEO zostało w grudniu pozwane za możliwość odpłatnego odblokowania reklam oraz utratę potencjalnych przychodów przez telewizję RTL.

Jak wynika z danych firmy PageFair, która zajmuje się badaniem reklam w internecie, liczba osób używających oprogramowania blokującego reklamy wzrosła o 69 proc.

Gazeta Wyborcza