Google zablokował 524 miliony reklam. Były niezgodne z prawem

Google zablokował 524 miliony reklam. Były niezgodne z prawem

Google zablokował 524 miliony reklam. Były niezgodne z prawem, fot. logo Google
Koncern postanowił walczyć z oszustami reklamowymi. Według zarządu, ponad pół miliarda reklam umieszczonych w serwisie było niezgodnych z prawem i regulaminem Google. Na celowniku są wszelkie reklamy zawierające złośliwe oprogramowanie lub wprowadzające użytkowników w błąd – jak podaje serwis computerworld.pl

Google na blogu poświęconemu systemowi AdWord poinformował, że w 2014 roku usunięto 524 miliony reklam łamiących regulamin, w związku z czym zablokował na swoim serwisie 214 tysięcy reklamodawców.

- Nieuczciwi reklamodawcy zastawiają na użytkowników coraz bardziej wyrafinowane pułapki, zatem my także musimy wciąż rozwijać i doskonalić metody wykrywania i skutecznego usuwania przekazów reklamowych niosących ze sobą niedozwolone treści – powiedział Vikaram Gupta, dyrektor ds. reklam w Google.

Usunięte reklamy dotyczyły między innymi podrobionych towarów (ok. 7 tysięcy witryn), czy niedopuszczonych do obrotu środków na odchudzanie (aż 2,5 miliona ogłoszeń). Usunięto także 4,3 mln reklam, które naruszały prawa autorskie.

- Uważamy, że jakość reklam publikowanych na naszych platformach powinna być równie wysoka jak jakość wszystkich naszych produktów - powiedział Marek Zalewski, Communications & Public Affairs manager w Google Polska.

pp, computerworld.pl, Wirtualne Media 



Czytaj także

 1
  • SEM-SEO.pl   IP
    Fascynujące, tyle że w niektórych wypadkach Google ma własne listy nieadekwatne do polskiego prawa, dopuszczenia do obrotu w EU itd. Mam klienta z branży suplementów i bawię się z Google w ciuciubabkę, bo Google wesoło usuwa sobie reklamy produktów legalnych i dopuszczonych do obrotu, na podstawie własnej jakiejś-tam listy.