Google na blogu poświęconemu systemowi AdWord poinformował, że w 2014 roku usunięto 524 miliony reklam łamiących regulamin, w związku z czym zablokował na swoim serwisie 214 tysięcy reklamodawców.
- Nieuczciwi reklamodawcy zastawiają na użytkowników coraz bardziej wyrafinowane pułapki, zatem my także musimy wciąż rozwijać i doskonalić metody wykrywania i skutecznego usuwania przekazów reklamowych niosących ze sobą niedozwolone treści – powiedział Vikaram Gupta, dyrektor ds. reklam w Google.
Usunięte reklamy dotyczyły między innymi podrobionych towarów (ok. 7 tysięcy witryn), czy niedopuszczonych do obrotu środków na odchudzanie (aż 2,5 miliona ogłoszeń). Usunięto także 4,3 mln reklam, które naruszały prawa autorskie.
- Uważamy, że jakość reklam publikowanych na naszych platformach powinna być równie wysoka jak jakość wszystkich naszych produktów - powiedział Marek Zalewski, Communications & Public Affairs manager w Google Polska.
pp, computerworld.pl, Wirtualne Media