Młodzi mają problemy z Officem i Googlem. "Mit cyfrowego pokolenia obalony"

Młodzi mają problemy z Officem i Googlem. "Mit cyfrowego pokolenia obalony"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Korzystanie z komputera (fot. Angus/fotolia.pl) 
Najmłodsze pokolenia mają problem z wykorzystywaniem technologicznych nowinek do pracy i celów naukowych - informuje tvn24bis.pl, powołując się na artykuł w "Business Insider".
Według "Business Insider", większość tzw. cyfrowego pokolenia to "mistrzowie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych i SMS-ów", natomiast mają oni problem z takimi programami jak Excel czy Outlook. Zdaniem ekspertów młodzi pojmują te aplikacje jako "prymitywne, obce i zbyt skomplikowane".

Jak wynika z badań przeprowadzonych na uczelni Illinois Wesleyan, tylko 23 proc. badanych (7 na 30 ankietowanych) potrafiło przeprowadzić poprawne wyszukiwanie za pomocą Google. Największą przeszkodę stanowiło dla nich zrozumienie jak Google wyświetla i organizuje wyniki.

Mit cyfrowego pokolenia obalony

Studenci nie wiedzieli jak skonstruować wyszukiwanie w taki sposób, by odsyłało ich do wiarygodnych źródeł. - Myślę, że to obaliło mit "cyfrowego pokolenia" - powiedział Andrew Asher, szef projektu badawczego przeprowadzonego na uczelni Illinois Wesleyan. Dodał, że "to iż dorastali szukając rzeczy w Google, nie oznacza, że wiedzą jak używać Google jako dobrego narzędzia badawczego".

tvn24bis.pl, Business Insider