Jak donosi „Puls Biznesu, powołując się na obliczenia firmy PwC, Polacy w ubiegłym roku wydali ponad 1,5 mld złotych na…. Gry komputerowe. Przed dwoma laty było to około 300 mln dolarów, a za pięć lat kwota ta ma przekroczyć 2 mld złotych.
Mimo zauważalnego wzrostu, Polskę wciąż dzieli duży dystans od świata zachodniego. Wydatki Polaków na granie stanowią mniej niż 0,5 proc. przychodów światowej branży gier, które PwC szacuje na ponad 70 mld USD.
Maciej Korzeniowski, partner w PwC, podkreśla, że polski rynek gier jest bardzo specyficzny. Charakteryzuje go wysoki udział gier na tradycyjne komputery (PC). W ubiegłym roku ten segment przyniósł 727 mln zł przychodów, czyli blisko połowę wartości całego rynku. Resztę podzieliły między siebie konsole (300 mln zł) oraz błyskawicznie rosnący segment gier mobilnych i społecznościowych (400 mln zł).
Co ciekawe według prognoz PwC za pięć lat gry na tradycyjne komputery wciąż będą najpopularniejsze.
— Nasz rynek zaczyna się zmieniać i dojrzewać. Polska jest dużym krajem, graczy będzie coraz więcej, ich wydatki na gry i sprzęt będą rosły. Na pewno będziemy doganiać bogatsze kraje, ale pewnie nie będzie to szybki proces — mówi Łukasz Misiurski, członek zarządu warszawskiego producenta gier CI Games.
Puls Biznesu
Maciej Korzeniowski, partner w PwC, podkreśla, że polski rynek gier jest bardzo specyficzny. Charakteryzuje go wysoki udział gier na tradycyjne komputery (PC). W ubiegłym roku ten segment przyniósł 727 mln zł przychodów, czyli blisko połowę wartości całego rynku. Resztę podzieliły między siebie konsole (300 mln zł) oraz błyskawicznie rosnący segment gier mobilnych i społecznościowych (400 mln zł).
Co ciekawe według prognoz PwC za pięć lat gry na tradycyjne komputery wciąż będą najpopularniejsze.
— Nasz rynek zaczyna się zmieniać i dojrzewać. Polska jest dużym krajem, graczy będzie coraz więcej, ich wydatki na gry i sprzęt będą rosły. Na pewno będziemy doganiać bogatsze kraje, ale pewnie nie będzie to szybki proces — mówi Łukasz Misiurski, członek zarządu warszawskiego producenta gier CI Games.
Puls Biznesu