W Polsce ponad tysiąc marek działa na zasadzie franczyzy – wynika z tegorocznego badania firmy konsultingowej Profit System. Ten rynek rośnie od dekady: tylko w tym roku może ruszyć kolejne 3,5 tys. punktów franczyzowych, co oznacza, że ich łączna liczba stanowiłaby 67 tys. Jeszcze przed dekadą działało u nas zaledwie 19 tys. biznesów opartych na tej zasadzie. Zdaniem Moniki Dąbrowskiej, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Polacy decydują się na tę właśnie formę współpracy głównie dlatego, że na wstępie mają nad innymi wielką przewagę konkurencyjną. Rozpoznawalna marka, lepsze warunki zaopatrzenia, szkolenia dotyczące produktów, dobrze opracowany system obsługi klienta. Przedsięwzięcie przedsiębiorcy decydującego się na franczyzę właśnie dzięki temu, że kopiuje czyjś patent na biznes, jest obarczone mniejszym ryzykiem niepowodzenia.
ILE TO KOSZTUJE
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.