Po "black friday" czyli dniu w którym handlowcy oferują znaczące obniżki cen na oferowane przez siebie produkty pora na "cyber monday". Jest to pierwszy poniedziałek po przypadającym na ostatni czwartek listopada Święcie Dziękczynienia. Słynie on z promocji oraz wyprzedaży, które są oferowane przez sklepy internetowe.
Idea ta narodziła się w Stanach Zjednoczonych. Nazwa po raz pierwszy została użyta w 2005 roku. W ubiegłych latach "cyber monday" zyskiwał coraz większą popularność. Wzrost sprzedaży tego dnia odnotowano nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w krajach Europy Zachodniej, Ameryki Południowej oraz Japonii. Tylko w ubiegłym roku podczas "cyber monday" Amerykanie wydali na zakupy ponad 2 miliardy dolarów.
Od "black friday" "cyber monday" różni przede wszystkim to, że w poniedziałek promocje ogłaszają wyłącznie sklepy internetowe i to zazwyczaj te mniejsze, które nie są w stanie konkurować z dużymi sieciami handlowymi. Ponadto, według amerykańskich statystyk tego dnia najchętniej kupowane są odzież oraz obuwie, natomiast na zakupy w "black friday" wybierają się zazwyczaj miłośnicy gadżetów elektronicznych.
egospodarka.pl, daily news