4,5 mln kary dla T-Mobile za podwyższanie abonamentu

4,5 mln kary dla T-Mobile za podwyższanie abonamentu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo T-Mobile (fot. Twitter) 
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na T-Mobile Polska karę w wysokości 4,5 mln zł. Powód? Operator bezprawnie podwyższył abonament swoim klientom. Spółka poinformowała, że odwoła się do sądu od decyzji UOKiK.

"Operator został zobowiązany do wypłacenia klientom rekompensaty usuwającej skutki naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Ponadto, na przedsiębiorcę została nałożona kara pieniężna w wysokości 4,5 mln zł" napisano w oficjalnym komunikacie opublikowanym przez UOKiK.

Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w listopadzie 2014 r. Wątpliwości klientów operatora wzbudziło podwyższenie wysokości abonamentu o 5 zł. Konsument mógł się zgodzić na nowe warunki, zrezygnować z usług, albo skorzystać z nowej oferty. Urząd ustalił, że operator T-Mobile Polska naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów.

"Obowiązek wypłaty rekompensaty"

- UOKiK zdecydował o nałożeniu na operatora obowiązku wypłaty konsumentom rekompensaty finansowej jako środka usunięcia skutków naruszenia adekwatnego do stwierdzonego bezprawnego działania przedsiębiorcy" - powiedział zastępca dyrektora departamentu ochrony interesów konsumentów, Łukasz Wroński.

T-Mobile Polska musi usunąć skutki niekorzystnej dla abonentów praktyki: każdy konsument, który dostał informację o jednostronnej zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł rekompensaty.

T-Mobile będzie się odwoływać od decyzji UOKiK

"Interpretacja prawa przedstawiona przez UOKiK w decyzji nie znajduje oparcia w przepisach prawa unijnego, krajowego oraz w stałej praktyce urzędów czy operatorów telekomunikacyjnych i odwołamy się od niej do sądu. Wprowadzając zmiany spełniliśmy wszystkie warunki wymagane Prawem telekomunikacyjnym, co potwierdzają ekspertyzy wybitnych prawników. Również prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prezentował stanowisko popierające naszą interpretację"  czytamy w oświadczeniu operatora.

"Wskazywano jedynie na konieczność odpowiedniego poinformowania abonentów i udostępnienia im możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów - oba warunki zostały przez nas spełnione" stwierdził operator.

(ISBnews)