Choć reguły dyktuje franczyzodawca, franczyzobiorca powinien uważać, czy takie kwestie, jak ustalanie cen, wyłączność terytorialna, czy zakaz konkurencji nie naruszają jego interesów.
W Kodeksie cywilnym nie ma rozdziału dotyczącego franczyzy, co oznacza, że obie strony mogą swobodnie kształtować treść umowy. Zawiera się je na kilka (trzy-pięć) lub nawet kilkanaście lat. Franczyzobiorca powinien zadbać o zapisy dotyczące tzw. podręcznika operacyjnego, czyli drobiazgowego i obszernego opisu zasad, według których należy dany biznes prowadzić. Do niego właśnie obie strony będą się odwoływały.
Więcej możesz przeczytać w 9/2016 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.