Inwestycja obejmuje modernizację blisko 140 km torów. Po zakończeniu prac, czas przejazdu najszybszym pociągiem między Krakowem a Rzeszowem wyniesie ok. 90 minut. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. W ramach prowadzonych robót, przebudowanych i wybudowanych zostanie łącznie 139 wiaduktów, mostów i estakad.
Ważnym elementem prowadzonych prac była również modernizacja peronów, które wyposażono w wiaty, ławki, system nagłośnienia i informacji pasażerskiej. Stacja została w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zamontowano m.in. windy, a także podwyższono perony, dzięki czemu łatwiej jest wsiadać i wysiadać z pociągu.
Zmodernizowany przez PKP S.A. dworzec kolejowy w Bochni został oddany do użytku w kwietniu 2012 r. Prace remontowe objęły m. in. odnowienie elewacji, wymianę dachu, drzwi i okien oraz wszystkich instalacji sanitarnych i elektrycznych. Budynek zyskał nowoczesną i bardziej przyjazną przestrzeń pasażerską, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przygotowano także pomieszczenie dla matki z dzieckiem. Z myślą o bezpieczeństwie podróżnych, w obiekcie został zainstalowany nowoczesny monitoring.
Przebudowa linii to również zmniejszenie emisji hałasu oraz drgań akustycznych do środowiska dzięki zastosowaniu m.in. szyn bezstykowych. Dodatkowo hałas ograniczają ekrany akustyczne, ustawione w miejscach wyznaczonych na podstawie badań. Aby linia kolejowa nie była barierą dla zwierząt, przepusty pod torami zostały dla nich tak dostosowane, że pełnią role przejść.
plk-sa.pl