Śnieg, lód i siarczysty mróz. Tak jeszcze tydzień temu wyglądał plan budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Generalny wykonawca prac – konsorcjum NDI/Besix – pokazało nagrania z postępu prac. Mimo niesprzyjających warunków były one kontynuowane.
Firma prowadziła prace narzutowe w części morskiej. „Zakończono wykonywanie ścianki szczelnej, mikropali i wykopów pod pale CFA w śluzie Kanału Żeglugowego” – czytamy w komunikacie Urzędu Morskiego w Gdyni, który jest zleceniodawcą prac. Dzięki pogłębieniu akwenu w obszarze basenu morskiego Portu Osłonowego na Zatoce Gdańskiej możliwe jest też przyjmowanie statków transportujących kamień hydrotechniczny ze Skandynawii.
– Do budowy pierwszego etapu potrzebujemy 390 tys. ton kamienia, z czego ponad połowa została już dostarczona na miejsce inwestycji. Służy on do umacniania falochronów – powiedział kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Montaż mostów
Trwa również montaż konstrukcji stalowych obu mostów, które będą przebiegać nad kanałem żeglugowym.
– Montowane są elementy mechaniki i hydrauliki mostu południowego. Przyspawano też na nim wszystkie elementy ramy głównej – informuje Jacek Szymański, dyrektor projektu konsorcjum NDI/Besix.
Czytaj też:
Przekop Mierzei Wiślanej: „Amanda” dotarła do budowanego portu. „To dla nas niezwykła chwila”
Przekop Mierzei Wiślanej