Ryanair pomoże swoim klientom uruchamiając opcję „Weryfikacji Pasażera”. Ryanair poinformował, że oprócz realizacji 90 proc. wszystkich zwrotów do końca lipca, opublikował nowy film instruktażowy dla tych klientów, których wnioski o zwroty pieniędzy zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży online.
Te nieautoryzowane strony internetowe, takie jak Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl (między innymi) przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do „wirtualnych” kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konta klientów.
Nowa opcja „Weryfikacji Klienta” pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników „maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy” (cytat z oświadczenia Ryanaira).
W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanaira był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiały współpracy z Ryanairem i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich swoich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „Weryfikacji Klienta” na stronie Ryanair.com.
Eddie Wilson, prezes Ryanaira oświadczył:
„Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanairze, a dzięki temu dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności. Nie byliśmy jednak w stanie poradzić sobie z tysiącami zwrotów dla klientów, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem tych nieautoryzowanych witryn, gdyż te dostarczają Ryanairowi fałszywe/fikcyjne dane kontaktowe klientów i płatności podczas procesu rezerwacji.Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne (CAA i CAR), aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia.
W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair apodając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „Weryfikacji Klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanaira.
Aby korzystać z najtańszych lotów, klienci powinni zawsze rezerwować loty bezpośrednio w Ryanairze. Nieautoryzowane witryny wprowadzają klientów w błąd poprzez dodatkowe opłaty i podają fałszywe dane kontaktowe/płatnicze, przez co nie mogą otrzymać zwrotu ani ważnych informacji od Ryanaira” – napisał Eddie Wilson.