O sprawie donosi Money.pl. Serwis informuje, że według jego nieoficjalnych informacji uruchomienia strony Amazona w wersji polskiej możemy się spodziewać w połowie marca, być może nieco wcześniej (jak przewidują sprzedawcy w grę wchodzi nawet 1 marca).
Jeszcze przed Wielkanocą?
Tak szacują specjaliści, którzy obserwują ruchy Amazona na innych rynkach, ale także konkurencja, która zauważa, że amerykański gigant działa w dość schematyczny sposób, od ogłoszenia wejścia na dany rynek do faktycznego wejścia mija mniej więcej dwa miesiące. Przypomnijmy, że swoje plany co do Polski Amazon ogłosił w pod koniec stycznia.
Proces rejestracji produktów w Amazonie przez sprzedawców ruszył pod koniec stycznia. Jak ocenia Money.pl to by oznaczało, że pod koniec marca nastąpi start sprzedaży.
Amazon namiesza na rynku
Amazon będzie konkurentem głównie Allegro. W momencie ogłoszenia przez Amerykanów wejścia na polski rynek akcje rodzimej firmy spadły o 7 proc. Jak się wydaje debiut Amazona zmieni polski rynek e-commerce. Money.pl cytuje Artura Halika, dyrektor sprzedaży w Shoper.pl: – Nie spodziewałbym się, że dojdzie do takiej sytuacji jak w USA, gdzie 3/4 klientów chcąc kupić coś w sieci, wchodzi na stronę Amazona, więc sprzedawcy po prostu nie mają wyjścia i muszą tam być.
Czytaj też:
Amazon Prime Video. Jak założyć konto? Ile kosztuje subskrypcja?