Stacja metra Targówek niemal gotowa

Stacja metra Targówek niemal gotowa

Stacja metra Targówek
Stacja metra Targówek Źródło: UM Warszawa
Warszawa pochwaliła się pracami na peronie stacji Targówek, która jest częścią rozbudowywanej, drugiej linii metra. Obecnie montowane są ostatnie elementy posadzek, a na ścianach widać już tablice informacyjne.

Stacja C17 Targówek utrzymana będzie w kolorach bieli i szarości. Ściany i sufit pokryte są płytami pokrytymi nawierconymi otworami. Podobny materiał jest już znany z innych stacji metra. Podłogę przykryją granitowe płyty.

– Montujemy ostatnie fragmenty ścian i sufitu, a na podłodze układamy płyty granitowe z guzami oraz ze ścieżkami prowadzącymi dla osób niedowidzących i niewidomych. Zawiesiliśmy już część informacji wizualnych, dzięki którym na pewno nie zabłądzimy w podziemiach i znajdziemy drogę do właściwego wyjścia – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Centralny odcinek drugiej linii metra został uruchomiony 8 marca 2015 roku, prace nad nowymi stacjami, i oficjalne zakończenie budowy tej nitki, przewidziane jest na jeszcze przed 2023 rokiem.

– Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. 28 września, podpisana została także umowa na budowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy, na której końcu powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Metro Warszawskie wybrało również wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, wykona konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów oraz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem a końcowym etapem II linii metra na Bemowie. – czytamy na stronie Urzędu Miasta.

Galeria:
Stacja metra Targówek

Źródło: UM Warszawa