Microsoft uparł się, że będzie sprzedawać muzykę

Microsoft uparł się, że będzie sprzedawać muzykę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Microsoft nie składa broni w walce z iTunes firmy Apple o swoją część na rynku sprzedaży multimediów przez internet Materiały prasowe
Microsoft promuje swój serwis z muzyką, posługując się marką Xbox. Uśmiercił mało znanego Zune, żeby zastąpić go Xbox Music kojarzącym się głównie z konsolą gier wideo produkcji giganta z Redmond.
Microsoft nie składa broni w walce z iTunes firmy Apple o swoją część na rynku sprzedaży multimediów przez internet. Na targach E3 w Los Angeles firma zapowiedziała powstanie nowej platformy, za pośrednictwem której będzie można zaopatrzyć się przede wszystkim w muzykę. Usługa sprzedaży multimediów ma być dostępna na telewizję (za pośrednictwem konsoli Xbox 360), na smartfony, pecety oraz tablety obsługiwane przez oprogramowanie Windowsa. Na starcie przejmie całą bazę, jaka była w posiadaniu marki Zune, czyli ok. 30 mln utworów.

Firma nie podała żadnych konkretnych terminów wprowadzenia usługi. Nie wiadomo też, czy będzie ona dostępna w Polsce. Zaprezentowała jednak jej interfejs, który mocno przypomina Zune na PC. Wzbogacony został on jednak o mechanizmy społecznościowe typu Facebook oraz last.fm pozwalające dzielić się muzyką ze znajomymi oraz odkrywać nowe piosenki.