Za pośrednictwem popularnego portalu miniblogowego zespół Blur zamierza zadebiutować z dwoma nowymi utworami. To nie pierwszy raz, kiedy Twitter staje się narzędziem do promocji nowych nagrań.
Jeszcze parę lat temu każdy szanujący się artysta posiadał konto na MySpace i czasami umieszczał tam debiutancki materiał. Było też kilku, którzy dzięki serwisowi zdobyli światową sławę, np. Lily Allen czy Arctic Monkeys. Jak jednak wiadomo, portal ten już dawno odszedł do internetowego lamusa i zapowiada się, że Twitter ma ambicje zastąpić go na tym polu.
Jednym z ważniejszych wydarzeń dla portalu będzie debiut wspomnianego Blur z dwoma premierowymi kawałkami wykonanymi na żywo. Występ będzie można obejrzeć 2 lipca, odtwarzając go strumieniowo na twitterowym profilu grupy. Po prezentacji utworów będzie można je od razu zakupić za pośrednictwem strony. Dodatkowym smaczkiem dla fanów będzie możliwość porozmawiania z członkami grupy za pośrednictwem platformy.
W przeszłości na Twitterze odbywały się już premiery nowych nagrań znanych artystów. Jednym z nich była piosenka Will.i.am pt. 'T.H.E. (The Hardest Ever)'. Jednak w przypadku tego numeru post artysty zawierał link do innej platformy, na której można było w strumieniu odtworzyć utwór. W przypadku Blur piosenki zostaną zamieszczone bezpośrednio na Twitterze. Innym przykładem jest też Katy Perry, która korzystając ze swojego profilu, prosi swoich fanów o pomoc m.in. w doborze kostiumów lub wyborze najlepszych zdjęć.
Twitter dla części artystów staje się kanałem komunikacji z fanami, a jednocześnie zaczyna rozwijać swoje funkcje komercyjne. Usługa Chirpify zsynchronizowana z kontem PayPal użytkownika pozwala na dokonywanie zakupów lub darowizn.
Jednym z ważniejszych wydarzeń dla portalu będzie debiut wspomnianego Blur z dwoma premierowymi kawałkami wykonanymi na żywo. Występ będzie można obejrzeć 2 lipca, odtwarzając go strumieniowo na twitterowym profilu grupy. Po prezentacji utworów będzie można je od razu zakupić za pośrednictwem strony. Dodatkowym smaczkiem dla fanów będzie możliwość porozmawiania z członkami grupy za pośrednictwem platformy.
W przeszłości na Twitterze odbywały się już premiery nowych nagrań znanych artystów. Jednym z nich była piosenka Will.i.am pt. 'T.H.E. (The Hardest Ever)'. Jednak w przypadku tego numeru post artysty zawierał link do innej platformy, na której można było w strumieniu odtworzyć utwór. W przypadku Blur piosenki zostaną zamieszczone bezpośrednio na Twitterze. Innym przykładem jest też Katy Perry, która korzystając ze swojego profilu, prosi swoich fanów o pomoc m.in. w doborze kostiumów lub wyborze najlepszych zdjęć.
Twitter dla części artystów staje się kanałem komunikacji z fanami, a jednocześnie zaczyna rozwijać swoje funkcje komercyjne. Usługa Chirpify zsynchronizowana z kontem PayPal użytkownika pozwala na dokonywanie zakupów lub darowizn.