Aplikacja lepsza od Amazona i Walmarta. Amerykanie się w niej zakochali

Aplikacja lepsza od Amazona i Walmarta. Amerykanie się w niej zakochali

aplikacja zakupowa Temu, zdjęcie ilustracyjne
aplikacja zakupowa Temu, zdjęcie ilustracyjneŹródło:Shutterstock / Tada Images
Nowa aplikacja zakupowa Temu szybko stała się najpopularniejszą appką pobieraną przez Amerykanów. Klienci mają w niej „robić zakupy jak miliarderzy” ze względu na niskie ceny. Co ciekawe, Temu ma ścisłe związki z firmą z Chin.

Temu staje się najgorętszą aplikacją e-commerce w USA. Spółka zwróciła na siebie uwagę m.in. głośną reklamą, która zadebiutowała podczas niedawnego finału Super Bowl. W spocie firma zachęca klientów do „robienia zakupów jak miliarderzy” – tak niskie mają być ceny. Czemu nowa appka tak szybko przekonała do siebie tłumy Amerykanów?

Temu hitem w USA – aplikacja e-commerce nie ma sobie równych

Temu pobrano już w USA ponad 24 miliony razy, a baza aktywnych użytkowników liczy tam 11 milionów osób miesięcznie. Co ciekawe, Temu działa zaledwie od września 2022 r. W ostatnim kwartale zeszłego roku pobrania appki przekroczyły jednak tytanów takich jak czy Walmart.

Aplikacja Temu to sklep internetowy oferujący bardzo szeroki wachlarz produktów – od artykułów dla domu, przez ubrania, po elektronikę. Damski strój kąpielowy kosztuje ok. 29 złotych (6,5 dol.), bezprzewodowe słuchawki Lenovo to wydatek rzędu 38 zł (8,5 dol), a za trymer do brwi zapłacimy nieco ponad 2 zł (0,5 dol.).

Sloganem firmy są wspomniane wcześniej „zakupy na miliardera”. – Na największej scenie Ameryki [opisowa nazwa Super Bowl – przyp.red] chcieliśmy się podzielić z naszymi klientami jednym faktem. U nas mogą robić zakupy i czuć się wolni, bo ceny, które oferujemy są niskie – przekonywał rzecznik Temu w komentarzu dla CNN.

W opinii ekspertów Temu konkuruje z innymi platformami e-commerce walczących o klientów niską ceną. Należą do nich m.in. Wish czy AliExpress.

Temu – amerykańska firma podlega Chinom

Choć firma Temu ma siedzibę w Bostonie, jej struktura własnościowa jest nieco bardziej zawiła. Spółka podlega bowiem pod PDD Holding (do niedawna Pinduoduo Inc.). Pod parasolem PDD znajduje się zaś Pinduoduo – to aplikacja dość podobna do Temu, lecz działająca w Chinach.

Pinduoduo jest obecnie jedną najpopularniejszych platformy e-commerce w Chinach, z około 900 mln użytkowników. Przewagą serwisu nad konkurencją jest ciekawa oferta sprzedaży grupowej. Działanie systemu można porównać do polskiego Groupona – przedmioty można kupić ze zniżką, jeśli paru znajomych zgodzi się na bardziej hurtowy zakup.

Firma Pinduoduo została założona przez miliardera Colina Huanga. Chińczyk jest byłym pracownikiem , znanym ze zbudowania fundamentów chińskiego oddziału internetowego giganta z USA. W 2007 r. stworzył usługę e-commerce Oku. W 2015 r. założył zaś Pinduoduo, lecz ostatnio zrezygnował kolejno ze stanowiska CEO (2020 r.) oraz przewodniczącego zarządu (2021 r.) firmy.

Czytaj też:
Koszt przesyłek w górę. InPost wprowadza nowy cennik
Czytaj też:
Tak Rosjanie omijają sankcje. Jeżdżą na zakupy do sąsiada