W Europie prawie połowa mężczyzn ogląda piłkę nożną co najmniej trzy razy w tygodniu

W Europie prawie połowa mężczyzn ogląda piłkę nożną co najmniej trzy razy w tygodniu

Dodano:   /  Zmieniono: 

Ponad  48 % Europejczyków  planuje zakup telewizora po to, aby tego lata oglądać wydarzenia sportowe.

Na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się zarówno piłka nożna, jak i sami piłkarze. Wszyscy coraz baczniej przyglądają się zawodnikom – od komentatorów sportowych analizujących ich umiejętności, poprzez media po widzów prowadzących dyskusje na temat wyglądu i zachowań graczy. Zmianie uległ nie tylko styl gry, ale również sposób jej pokazywania w telewizji oraz wizerunek zawodników,  którzy wykazują się coraz większą dbałością o swoją aparycję i częstą obecność w mediach. Obecnie niemal połowa kobiet (49,25%) i 43% mężczyzn w Europie zgadza się ze stwierdzeniem, że w ciągu ostatnich 15 lat poprawił się wizerunek piłkarzy*. Blisko jedna trzecia (32,23%) ankietowanych uznała, że piłkarze mają obecnie większy wpływ na ich styl, aniżeli aktorzy, muzycy czy gwiazdy reality TV. Polscy kibice cenią nie tylko talent, ale i świetny image Grzegorza Krychowiaka, wspierającego najnowsze telewizory Samsung.

Badania przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung Electronics* w 10 krajach pokazały, że co piaty badany Europejczyk na oglądanie futbolu poświęca średnio ponad 468 godzin rocznie. Odpowiada to 28 080 minutom lub 62 dniom roboczym spędzonym na oglądaniu tego sportu.

Blisko 40% dorosłych Polaków ogląda mecze przynajmniej 3 razy w tygodniu, a odsetek ten z pewnością wzrośnie po awansie polskiej reprezentacji do kolejnej fazy rozgrywanego obecnie we Francji turnieju piłkarskiego. Pod względem czasu poświęconego na oglądanie transmisji piłkarskich wyprzedzamy takie futbolowe potęgi jak Portugalia (37,78%) czy Anglia (22,6%). Najmniejszy odsetek fanów piłki nożnej wśród dorosłych mężczyzn jest w Szwajcarii (20,44%) i Szwecji (17,95%). Więcej czasu od Polaków na transmisje futbolowe poświęcają Włosi (60,31%), Rumuni (53,8%) oraz Hiszpanie (53,8%) i Niemcy (47,25%).

Tak duże zainteresowanie futbolem przekłada się na zwiększone oczekiwania co do jakości doznań wizualnych. Okazuje się, że podczas oglądania meczu czy innych wydarzeń sportowych w domowym zaciszu, Europejczyków najbardziej frustruje niemożność rozróżnienia graczy (28,53%), dojrzenia piłki, gdy ta wchodzi ze światła do cienia (21,47%), a także zbyt mały ekran (9,8%). Dlatego prawie co drugi badany (48,84%) planuje zakup nowego, doskonalszego telewizora*.

Aby spełnić oczekiwania wszystkich, którzy chcą mieć pewność, że nie przegapią żadnego szczegółu ani istotnego momentu meczu, Samsung wprowadził w tym roku nową linię telewizorów SUHD. Oferują one niezrównaną jakość obrazu i szczegółowość dzięki technologii Quantum Dot, panelowi Ultra Black i jasności HDR 1000 nitów.

Michael Zöller, European Head of TV w Samsung Electronics, komentuje: Samsung SUHD TV to doskonały ekran do oglądania sportu. Technologia kropek kwantowych (Quantum Dot) oferuje najwyższą dostępną jakość obrazu, aby zapewnić idealną widoczność – taką jak z trybun stadionu. Trawa jest równie zielona, a stroje zawodników tak samo wyraźne. Ponadto nasze zakrzywione telewizory oferują lepszą percepcję głębi. Widz nie przegapi więc ani chwili z pięknej gry, oglądając ją w zaciszu własnego domu, bez względu na to, jak szybko rozgrywa się akcja na boisku.

Samsung SUHD – kwantowy skok w jakości obrazu TV

W tym roku firma Samsung poprawiła jakość obrazu poprzez wprowadzenie drugiej generacji technologii kropek kwantowych oraz nowych algorytmów odwzorowania kolorów – dzięki temu rozwiązaniu nowe telewizory SUHD i UHD mogą wyświetlać jaśniejszy obraz i czystsze barwy. Samsung zastosował technologię „HDR 1000”, która umożliwia szeroką rozpiętość tonalną (HDR) ze szczytową jasnością na poziomie 1000 nitów we wszystkich modelach SUHD TV. Pozwala to widzom cieszyć się głębią i szczegółowością zarówno ciemnych, jak i jaśniejszych obrazów. Udoskonalono też algorytm odwzorowania barw w nowych modelach SUHD. Dzięki zastosowaniu technologii Ultra Black w konstrukcji ekranu telewizora zredukowano odbicia światła, co umożliwia widzom komfortowe oglądanie telewizji w każdym otoczeniu.   

 * Badanie przeprowadzone przez One Poll (od 19 do 30 maja 2016 r.) na 9000 dorosłych w 10 krajach europejskich (Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii)

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

fotka gk plus SUHDSamsung SUHD_1Samsung SUHD_2
Źródło: InfoWire.pl / Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.