Poczta Polska, PKO Bank Polski, Orange Polska i eService zawiązały Koalicję liderów na rzecz Polski bezgotówkowej. Celem Koalicji jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby zacząć przyjmować płatności bezgotówkowe. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa do firm, które spełniają określone kryteria i podpiszą umowę, zostaną dostarczone bezpłatne terminale płatnicze. Poza tym przedsiębiorstwa te będą mogły liczyć na pokrycie przez rok wydatków związanych z utrzymaniem urządzeń, a także miesięcznych kosztów obsługi płatności (aż do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu na jeden terminal).
„Program Polska Bezgotówkowa ma promować korzystanie z płatności bezgotówkowych przez małych i średnich przedsiębiorców, w szczególności tych, którzy dziś ich nie realizują […]. Do programu można przystąpić w naszych placówkach pocztowych. Poza tym jest to możliwe za pośrednictwem naszych listonoszy (22 tys. pracowników wyposażonych w urządzenia mobilne), jak również na naszej stronie internetowej” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej. Oprócz tego do programu można dołączyć w punktach Orange Polska, oddziałach PKO Banku Polskiego i przez serwis bezgotowki.pl.
„W mniejszych miejscowościach w Polsce dotychczas funkcjonowała bariera związana z utrzymaniem terminalu płatniczego, który dla małego przedsiębiorcy był dużym wydatkiem. Oferta PKO Banku Polskiego i eService’u wychodzi naprzeciw obawom. Jest skierowana głównie do małych przedsiębiorców, którzy dotąd nie korzystali z terminali. Dzięki darmowej ofercie mają oni szansę, aby sprawdzić urządzenie, przyzwyczaić do niego swoich klientów oraz zobaczyć, czy jest przestrzeń na zwiększenie płatności i utrzymanie terminala […]. Dla części terminali, które wybiorą przedsiębiorcy, oferta jest w pełni darmowa nawet po upływie 12 miesięcy próbnych” – informuje Szymon Wałach, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Decyzja o rozpoczęciu przyjmowania płatności bezgotówkowych na pewno może przyczynić się do rozwoju biznesu firmy. Wynika to z tego, że polscy konsumenci coraz chętniej płacą za produkty i usługi właśnie bez użycia gotówki. „W naszym otoczeniu zachodzi transformacja. Myślę, że już niedługo zdamy sobie sprawę, że płatności gotówkowe nie są nam potrzebne, a często nie będziemy w stanie ich realizować ze względu na to, że gotówki nie będziemy przy sobie mieli” – uważa Mariusz Tomczyk, dyrektor rozwoju i zarządzania ICT z Orange Polska.