Narastająco w okresie styczeń-grudzień 2019 skonsolidowane przychody wyniosły 284,8 mln zł, co oznacza 16 proc. wzrostu w stosunku do zeszłego roku.
Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 69,9 mln zł w IV kw., zaś ze sprzedaży w segmencie B2B wyniosły 33,7 mln zł i były odpowiednio wyższe o 12 proc. rok do roku i wyższe o 68 proc. rok do roku, podano w komunikacie.
Narastająco przychody detaliczne wyniosły 230,8 mln zł i były wyższe o 16 proc. rok do roku, a w segmencie B2B również wzrosły o 16 proc. rok do roku - do 52,7 mln zł.
Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną, zaś segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych, wyjaśnia spółka.
„Spółka zwraca uwagę, że w segmencie B2B przychody w roku bieżącym, w związku z innymi terminami dostaw, charakteryzują się odmiennym rozkładem w ujęciu kwartalnym niż w roku ubiegłym. Wzrost sprzedaży w tym segmencie w IV kw. 2019 r. w porównaniu do IV kw. 2018 r. wynika przede wszystkim z faktu, iż w roku 2018 część przychodów z tytułu realizacji umowy, o której spółka informowała w raporcie bieżącym nr 24/2018 z dnia 6 kwietnia 2018 r. została rozpoznana w III kwartale, podczas gdy w 2019 roku przychody z tytułu realizacji analogicznej umowy, o której spółka informowała w raporcie bieżącym nr 11/2019 z dnia 17 kwietnia 2019, zostały rozpoznane w IV kw. bieżącego roku” – czytamy w komunikacie.
Czytaj też:
Torebki marki Wittchen już od jutra w Lidlu! Sprawdź, jakie modele będą w sprzedaży