Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów – wynika z analiz YouGov BrandIndex. To jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym, obejmujące 116 marek. Okazuje się, że topową marką w polskim handlu pod względem siły wizerunku jest Rossmann. Zaraz po niej uplasował się Lidl, a trzecie miejsce na podium zajął Empik. Kolejne miejsca przypadły markom: IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.
Czytaj też:Prognozy gospodarcze na 2020 rok: jeszcze więcej ograniczeń w handlu
Z kolei najchętniej odwiedzaną siecią jest: Biedronka, potem Lidl, Rossmann, Żabka i Tesco. Natomiast do marek handlowych, o których najwięcej się mówi, należą: Biedronka, Lidl, Rossmann, CCC, Pepco, IKEA, H&M, Kaufland, Deichmann oraz Empik.
Skąd te rozbieżności między siła marki, a jej popularnością? Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry, zauważa, że na silną markę trzeba pracować latami.
Czytaj też:WEI: Podatek cukrowy jest szkodliwy. Uderzy w większość rynku
– Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania – dodaje Górnicka.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.