Najlepsza agencja marketingowa - jak ją wybrać?
Artykuł sponsorowany

Najlepsza agencja marketingowa - jak ją wybrać?

Jak oswoić słowo „kryzys”
Jak oswoić słowo „kryzys” Źródło:Pixabay
Zdecydowałeś/-aś się na zatrudnienie agencji reklamowej do obsługi marketingu swojej firmy? Dobra decyzja! Prowadząc samodzielnie działania promocyjne, nie masz kompleksowej obsługi specjalistów od różnych obszarów reklamy. Bez wiedzy na temat planowania strategii sprzedaży, projektowania lejka konwersji, analityki, bez zaawansowanej znajomości narzędzi, jedynie zwiększasz koszty reklamy, zmniejszając jednocześnie szansę na powodzenie i zwrot z inwestycji. Jednym słowem przepalasz budżet. Z dobrą agencją będzie inaczej - jednak tu pojawia się pytanie - jak ją wybrać?

Wybór agencji marketingowej nie należy do najłatwiejszych. Każda powstała na bazie innych doświadczeń i funkcjonuje w nieco odmiennym modelu. Dobór agencji będzie determinował nie tylko Twój wizerunek i jakość marketingu ale przede wszystkim skuteczność i wyniki firmy.

Jak wybrać najlepszą agencję marketingową?

Przed zapoznaniem się z poniższymi wskazówkami, dowiedz się jak agencja funkcjonuje w dzisiejszej rzeczywistości, czyli czasach pandemii, która wymusiła wiele zmian w organizacji pracy.

W Keep Going Group pandemia niewiele zmieniła w sposobie organizowania naszej pracy. Nawet przed jej rozpoczęciem mieliśmy klientów, z którymi komunikujemy się wyłącznie online. Dzięki temu jesteśmy w stanie obsłużyć firmy z dowolnego miejsca, nie ograniczając się jedynie do Warszawy i okolic. Agencja wyposażona jest w narzędzia, które pozwalają nam również sprawnie funkcjonować bez przychodzenia do biura”. - mówi Arkadiusz Stachowicz, ekspert ds. marketingu z Keep Going Group.

Wypromowanie nowego biznesu i stworzenie rozpoznawalnej marki to trudne zadanie wymagające przygotowania merytorycznego, doświadczenia, a także budżetu. Ten ostatni czynnik może okazać się kluczowy, dlatego tak ważne jest dobre zaplanowanie lejka sprzedażowego, rozdzielenia budżetu na poszczególne kanały oraz stałe monitorowanie i optymalizowanie reklam.

Od czego zacząć - czyli jakie masz cele?

Marketing to inwestycja, która ma przybliżyć osiągnięcie pewnych celów, dlatego to od ich określenia należy zacząć poszukiwanie agencji marketingowej. Zdefiniuj co chcesz osiągnąć oraz jakie problemy rozwiązać dzięki takiej współpracy, a następnie zweryfikuj jak agencja chciałaby w tym pomóc. Warto również poprosić o audyt dotychczasowych działań marketingowych i w ten sposób sprawdzić na co specjaliści zwrócą uwagę i jak dokładna będzie ich analiza. Pomocne może być również portfolio, oraz case study prowadzonych projektów.

W naszej agencji na początku współpracy każdy klient otrzymuje dokładny audyt działań marketingowych, w tym również audyt strony internetowej”. - zaznacza Arkadiusz Stachowicz.

Więcej:https://keep-going.pl/agencja-marketingowa/

Najlepsze agencje marketingowe charakteryzują się tym, że świadczą kompleksowe usługi. Przed rozpoczęciem współpracy, zorientuj się czy firma będzie w stanie pomóc we wszystkich potrzebnych obszarach. Social media, zakup mediów, SEO, SEM, content marketing, marketing automation, email, video itp. Musisz wiedzieć czego chcesz i sprawdzić, czy agencja posiada w tym zakresie odpowiednich specjalistów.

Umowa i mechanizmy współpracy

Dobrą i owocną współpracę warto rozpocząć od rzetelnie sporządzonej umowy oraz jasnych i uczciwych warunków. To właśnie umowa kształtuje całość biznesowych relacji pomiędzy wykonawcą, a zleceniodawcą, określa prawa i obowiązki stron, a także zasady ewentualnego zakończenia współpracy. Wszelkie regulacje pomiędzy stronami winny być w niej zdefiniowane w możliwie precyzyjny sposób. Niemniej na rynku jest bardzo duża ilość agencji stosujących niebezpieczne klauzule w umowach, co szczególnie często spotykane jest w przypadku usług SEO.

Naszą szczególną uwagę powinny zwrócić następujące kwestie:

  • czy agencja zobowiązuje nas do długoterminowej współpracy,czy za wypowiedzenie umowy przewidziane są kary umowne,
  • czy po ustaniu umowy dotychczas wykonana praca jest usuwana z serwerów agencji - dotyczy np. linkowania wykonanego w ramach usługi pozycjonowania strony,
  • czy umowa dokładnie określa zakres obowiązków agencji oraz jej zobowiązania,
  • czy agencja w miesięcznych raportach będzie przedstawiać zakres wykonanej pracy wraz z rezultatami.

Analiza metodologii pracy

Godna zaufania i rzetelna agencja marketingowa zawsze pracuje w sposób przejrzysty. Nie warto podejmować współpracy z podmiotami, które - z różnych powodów - utajniają przebieg realizowanych przez siebie zadań. Profesjonalne agencje marketingowe dostarczają dokładne raporty nie tylko z efektów, ale również z przebiegu prac.

To, w jaki sposób dany wykonawca usług funkcjonuje, jest w dużej mierze zależne od przyjętego przez niego modelu współpracy z kontrahentami. W wielu przypadkach najefektywniejszym modelem jest ten, w którym za realizację mediów odpowiedzialny jest dom mediowy. Model ten gwarantuje niskie koszty usług i dokładne targetowanie kampanii.

Współpraca na linii Zleceniodawca - Wykonawca

Biznes to relacja. Umów się na spotkanie z przedstawicielem agencji marketingowej i sprawdź czy mówicie tym samym językiem. To, w jaki sposób agencja marketingowa wyjaśnia, komentuje i omawia sprawy danej firmy, dużo mówi o znajomości Twojej branży, indywidualnym podejściu do klienta, a także o sposobie realizacji powierzonych zadań. Na tym etapie bardzo ważne jest dokładne zdefiniowanie celów, zadań agencji i Twoich oczekiwań.

Opiekun Klienta - przedstawiciel agencji reklamowej

Pamiętaj, że jako klient masz prawo wiedzieć, jakie kompetencje posiada Twój opiekun. Szczególną uwagę należy zwrócić na:

  • znajomość zagadnienia, charakterystycznego dla określonego zlecenia,
  • doświadczenie zawodowe opiekuna,
  • jego dotychczasową pracę, projekty przy których został wcześniej zatrudniony itd.

Portfolio i renoma

Często szukając agencji SEO, social media czy agencji marketingowej wybieramy duże, znane brandy o ustabilizowanej pozycji na rynku. Jest to pewien sposób na wyselekcjonowanie firm, które mają doświadczenie i odpowiednie zaplecze. Pamiętajmy, jednak że nie zawsze największe agencje to najlepszy wybór - niejednokrotnie w takich firmach otrzymamy mniej uwagi przy relatywnie wyższych kosztach.

Źródło: Keep Going Group