W styczniu Amazon ogłosił wprowadzenie nowego logo ikony aplikacji mobilnej na telefony z systemem Android i iOS. W efekcie zmiany powstał kwadratowy obrazek ze strzałką przypominającą uśmiech i niebieskim elementem na górze, który prawdopodobnie miał przypominać taśmę klejącą, naklejoną na górze paczki.
Jednak wiele osób skojarzyło ten element z charakterystycznym wąsikiem przywódcy nazistowskich Niemiec Adolfa Hitlera. Warto przypomnieć, że wąsik w tym stylu był bardzo popularny przed druga wojną światową. Nosił go także m.in. słynny komik Charlie Chaplin.
Nowe logo kojarzy się z otwieraną paczką
Po licznych komentarzach firma zdecydowała się na zmianę logo. W nowym zastąpiono charakterystyczny kawałek taśmy przypominający niektórym wąsik Hitlera, elementem, który ma prawdopodobnie przypominać taśmę odklejaną od paczki, przy jej rozpakowywaniu.
Do sprawy odniósł się rzecznik Amazonu w wysłanym „The Verge” komentarzu. „ Amazon zawsze szuka nowych sposobów, aby zachwycać naszych klientów. Zaprojektowaliśmy nową ikonę w taki sposób, aby wywołać podekscytowanie i radość, gdy klienci rozpoczynają zakupy na telefonie. Tak jak robią to, gdy widzą nasze pudełka czekające na progu ich domu” – czytamy w komentarzu.
Czytaj też:
Amazon wystartował, Allegro nie składa broni. Prezes o debiucie giganta