Marka Samsung w czołówce Najlepszych Globalnych Marek wg Interbrand

Marka Samsung w czołówce Najlepszych Globalnych Marek wg Interbrand

Dodano:   /  Zmieniono: 

Po raz pierwszy w historii, w raporcie dotyczącym najlepszych i najbardziej wartościowych marek świata Interbrand, Samsung znalazł się w pierwszej dziesiątce najważniejszych globalnych brandów.

1 października firma consultingowa Interbrand ogłosiła swój coroczny , 13. już, raport  Top 10 Best Global Brands. Wg tegorocznego zestawienia Interbrand wycenił wartość marki Samsung na 32,9 miliardów dolarów, co w porównaniu z ubiegłym rokiem  (17. miejsce i wartość - 23,4 miliardy dolarów) daje koreańskiemu gigantowi 40-procentowy wzrost. Tegoroczne osiągnięcia Samsung Electronics znacznie przewyższają średnią stopę wzrostu Top 100 Global Brands (10procent) oraz średnią branży, która w tym samym okresie odnotowała wzrost na poziomie 16 procent.

Taka dynamika była możliwa dzięki ustanowieniu jasnej globalnej strategii marki i spójnej komunikacji  powiedział Suok Shim, Vice President Samsung Electronics.

* Wartość marki Samsung wg raportu Interbrand (miliardy dolarów)

Rok

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

Pozycja

34

25

21

20

20

21

21

19

19

17

9

Wartość Marki

8.3

10.8

12.5

15

16.1

16.8

17.6

17.5

19.4

23.4

32.9

 

Szczególowy raport Interbrands można znaleźć na stronie www.interbrand.com

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.;
dostarczył:
netPR.pl