Po raz pierwszy w historii, w raporcie dotyczącym najlepszych i najbardziej wartościowych marek świata Interbrand, Samsung znalazł się w pierwszej dziesiątce najważniejszych globalnych brandów.
1 października firma consultingowa Interbrand ogłosiła swój coroczny , 13. już, raport Top 10 Best Global Brands. Wg tegorocznego zestawienia Interbrand wycenił wartość marki Samsung na 32,9 miliardów dolarów, co w porównaniu z ubiegłym rokiem (17. miejsce i wartość - 23,4 miliardy dolarów) daje koreańskiemu gigantowi 40-procentowy wzrost. Tegoroczne osiągnięcia Samsung Electronics znacznie przewyższają średnią stopę wzrostu Top 100 Global Brands (10procent) oraz średnią branży, która w tym samym okresie odnotowała wzrost na poziomie 16 procent.
Taka dynamika była możliwa dzięki ustanowieniu jasnej globalnej strategii marki i spójnej komunikacji powiedział Suok Shim, Vice President Samsung Electronics.
* Wartość marki Samsung wg raportu Interbrand (miliardy dolarów)
Rok | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |
Pozycja | 34 | 25 | 21 | 20 | 20 | 21 | 21 | 19 | 19 | 17 | 9 |
Wartość Marki | 8.3 | 10.8 | 12.5 | 15 | 16.1 | 16.8 | 17.6 | 17.5 | 19.4 | 23.4 | 32.9 |
Szczególowy raport Interbrands można znaleźć na stronie www.interbrand.com