Ranking marek finansowych w social media w 2012 roku wg Interactive Research Center oraz Ciszewski MSL Financial Communications
W roku 2012 zdecydowanym liderem opinii Internautów w segmencie bankowym były marki Alior Banku, w segmencie ubezpieczeniowym PZU. Najczęściej rekomendowanymi instytucjami był ING Bank Śląski - marka, która najefektywniej wykorzystywała potencjał reklamowy serwisu YouTube - oraz Allianz.
Internauci dyskutują o produktach i markach finansowych głównie wtedy, gdy mają trudność ze spłatą zadłużenia bankowego lub uszkodzonym podczas stłuczki samochodem. Dlatego kontekst dyskusji dotyczącej marek bankowych i ubezpieczeniowych jest najczęściej negatywy.
Uwagę Internautów przyciągają jednak także nowości i innowacje, które są ważnym czynnikiem pozytywnie wpływającym na popularność i zaangażowanie Internautów w dyskusję o markach i produktach finansowych. W roku 2012 wśród produktów bankowych największe poruszenie w sieci wywołała technologia PayPass oraz nowe interfejsy serwisów bankowości elektronicznej. Wzrost zainteresowania użytkowników Internetu markami finansowymi wywołują też kreatywne kampanie reklamowe np. ING oraz istotne wydarzenia branżowe jak przejęcie Kredyt Banku przez Santander czy rebranding PZU. Wyraźny wzrost zainteresowania tematyką finansową odnotowano także w związku ze sprawą Amber Gold.
Takie są główne wnioski z raportu Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku przygotowanego przy współpracy Interactive Research Center i Ciszewski MSL Financial Communications. Jest to pierwsza z cyklu pogłębionych analiz, integrująca dane dotyczące dyskusji prowadzonej przez Internautów w mediach społecznościowych na tematy związane z branżą bankową i ubezpieczeniową oraz dane na temat aktywności banków na portalach Facebook.com i YouTube.com. W ramach raportu analizie poddane zostały wszystkie marki banków aktywne w mediach społecznościowych.
Wyniki raportu zostały zaprezentowane w siedzibie Ciszewski MSL Financial Communications, podczas spotkania inaugurującego cykl Trendy Financial Communications. Ideą cyklu jest stworzenie think tanku skupiającego najlepszych praktyków komunikacji w branży finansowej oraz niezależnych partnerów merytorycznych, takich jak Interacive Research Center czy Dom Badawczy Maison.
Codzienne kontakty z największymi firmami z branży finansowej, naszymi klientami, utwierdzają nas w przekonaniu, że konieczne jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz prezentacji najlepszych caseów komunikacyjnych z Polski i świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zainaugurować cykl spotkań Trendy Financial Communications - mówi Paweł Tomczuk, Dyrektor Zarządzający i współzałożyciel Ciszewski MSL Financial Communications.
Raport Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku jest podsumowaniem rocznej dyskusji i aktywności instytucji finansowych w social media. Zawiera syntetyczne zestawienie najbardziej popularnych i najczęściej rekomendowanych marek, uwzględniające zarówno dyskusję Internautów (UGC) w sferze Earned Media, jak również oficjalne działania komunikacyjne i reklamowe prowadzone na platformach Facebook i YouTube.
***
Ciszewski MSL Financial Communications to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej firma wyspecjalizowana w doradztwie i działaniach komunikacyjnych dla firm z branży finansowej, usług profesjonalnych, nieruchomości oraz w zakresie relacji inwestorskich, komunikacji podczas fuzji i przejęć. Oferuje usługi z zakresu doradztwa w zakresie strategii komunikacji, public relations, komunikacji kryzysowej, public affairs komunikacji wewnętrznej, komunikacji marketingowej, social media i Internet. Zdobyła wyróżnienia w konkursie Złotych Spinaczy i zakwalifikowana do finału SABRE Awards. Od grudniu 2011 roku jest częścią MSLGROUP, czwartej największej na świecie siec agencji PR, należącą do sieci Publicis Groupe. Więcej informacji na: www.ciszewskifc.pl
Interactive Research Center to agencja specjalizująca się w badaniach i konsultingu marketingowym w obszarze digital i interactive. Głównym obszarem działalności firmy jest realizacja badań marketingowych i społecznych w mediach interaktywnych, opracowywanie strategii obecności marki w Internecie, bieżący konsulting dot. Social Media oraz rozwój narzędzi badawczych w obszarze interactive oraz mobile. Agencja prowadzi działania na obszarze Europy Środowo-Wschodniej, Rosji i Niemiec. Więcej informacji na: www.ircenter.com.