Na początku roku pozwolenie na użytkowanie otrzymały Olivia Point i Olivia Tower dwa nowe budynki kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Tym samym do trzech wzrosła ilość oddanych już budynków.
Pierwszy Olivia Gate oddany został pod koniec 2011 roku. Docelowo cały kompleks składać się będzie z siedmiu budynków. Nowe budynki - Olivia Point (9 tys. m kw.) i Olivia Tower (15 tys. m kw.) to łącznie blisko 24 000 mkw. nowej powierzchni. Od 100 do 2700 mkw. na każdym piętrze.
Jednym z pierwszych najemców, który wprowadzi się na nowe jest Centrum finansowo-księgowe Bayer Service Center Gdańsk. SCG jest częścią globalnej sieci centrów serwisowych zajmujących się m. in. takimi usługami jak księgowanie środków trwałych, należności i zobowiązań, czy rozliczanie kosztów podróży. Firma Bayer docelowo zajmie dwa piętra budynku Olivia Tower połączone wewnętrzną klatką schodową przeznaczoną wyłącznie do użytku najemcy. SCG przejmie ok. 1 tys. 200 mkw. powierzchni, a kolejne 1 tys. 200 mkw. najpóźniej do końca 2014 roku.
- Tak naprawdę, znajdujemy się w Olivia Business Center od września 2012 roku. W tamtym czasie zajmowaliśmy około 400 mkw. powierzchni tymczasowej w budynku Olivia Gate. Teraz przeprowadzamy się do swojej docelowej siedziby w budynku Olivia Tower mówi Remigiusz Wojciechowski, szef Bayer Service Center Gdańsk.
Celem SCG jest uelastycznienie procesów, zwiększenie wydajności i wzrost konkurencyjności świadczonych usług księgowych na arenie międzynarodowej przy zachowaniu obecnych, wysokich standardów jakości. Jednym z zasadniczych rozwiązań jest grupowanie działalności księgowej we Wspólne Centra Usług (Finance & Accounting Shared Service Center). Centrum w Trójmieście będzie obsługiwało kraje Europy Środkowej i Wschodniej. Trójmiejskie centrum usług będzie obsługiwało spółki firmy Bayer z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, od Niemiec po Kazachstan.
W przeciągu trzech najbliższych lat Bayer Service Center Gdańsk zamierza stworzyć ok. 250 miejsc pracy. Przede wszystkim dla specjalistów w dziedzinie rachunkowości, biegle posługujących się językami obcymi.
- Chcemy zatrudniać zarówno osoby bezpośrednio po studiach bez konkretnego doświadczenia zawodowego jak i osoby doświadczone, które już pracowały w branży centrów usług wspólnych. Ważnym czynnikiem, którym kierujemy się podczas rekrutacji jest znajomość języków obcych tj. angielskiego, niemieckiego i języków ok. dwudziestu krajów, dla których Centrum będzie świadczyć usługi. Praca w SCG to ogromna szansa zdobycia doświadczenia zawodowego w międzynarodowej korporacji o globalnie rozpoznawalnej marce - dodaje Remigiusz Wojciechowski.
Przypomnijmy, że Trójmiasto rywalizowało w pozyskaniu tej inwestycji z innymi lokalizacjami. Kluczowe znaczenie miała dostępność wykwalifikowanej i doświadczonej kadry oraz obecność w Trójmieście centrów obsługujących zaawansowane procesy (Centra Doskonałości - Centre of Excellence). Dodatkowym atutem pomorskiej metropolii była również duża liczba centrów świadczących usługi oparte na wiedzy (Knowledge Process Outsourcing) oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D). Wszystko to świadczy o tym, że Trójmiasto ma odpowiedni potencjał kadrowy do obsługi zaawansowanych i złożonych procesów.
Wsparcia SCG udzieliły również instytucje lokalne tj. InvestGDA, Miasto Gdańsk oraz Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Głównym partnerem od strony regionalnej, koordynującym projekt, był zespół Invest in Pomerania. Proces poszukiwania lokalizacji zarówno w Polsce, jak i później lokalnie negocjacje warunków komercyjnych umowy najmu prowadziła firma Jones Lang LaSalle.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bayer to międzynarodowa firma działająca w trzech kluczowych obszarach: ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysoko specjalistycznych materiałów. Produkty i usługi firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści i ulepszanie jakości ich życia. Jednocześnie, firma Bayer tworzy wartość poprzez innowacje, wzrost i zapewnianie wysokiej zyskowności. Będąc firma odpowiedzialną społecznie, Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju. Ekonomia, ekologia i odpowiedzialność społeczna to równorzędne priorytety w polityce korporacyjnej firmy. W roku podatkowym 2011, firma Bayer zatrudniała 111,800 pracowników, a wysokość sprzedaży wyniosła 36.5 mld . Wydatki inwestycyjne wyniosły 1,7 mld , a wydatki na badania i rozwój kształtowały się na poziomie 2,9 mld .
Informacje dodatkowe:
Olivia Business Centre to największe centrum biznesowe i biurowe w Polsce Północnej, zlokalizowane w centrum aglomeracji (Gdańsk Oliwa), przy głównej arterii łączącej całe Trójmiasto Al. Grunwaldzkiej. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć niemal 120 tys. m2 nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach znajduje się główny kampus Uniwersytetu Gdańskiego oraz hala widowiskowo sportowa Olivia.Masterplan całości i projekty architektoniczne pierwszych budynków opracowało renomowane biuro architektoniczne Konior&Partners z Brukseli, które zaprojektowało m.in. kilka dużych parków biurowych w Warszawie. W Trójmieście wspomaga je gdyńska pracownia BJK Architekci. Inwestorem Olivia Business Centre jest Maciej Grabski, współtwórca Wirtualnej Polski. Obecnie wyszukuje on i wspiera innowacyjne pomysły biznesowe jako prezes Business Angel Seedfund (BAS). Za organizację procesu inwestycyjnego oraz komercjalizację centrum odpowiedzialna jest gdańska firma TPS. Najemcami już oddanych budynków Olivia Business Centre są m.in. T-Mobile, Starbucks, Sii, PwC, PKO BP, Meritum Bank, Energa SA, Bayer Service Center Gdańsk, American Bureau of Shipping.
Olivia Gate I etap centrum biurowego Olivia Business Centre, oddany do użytku w listopadzie 2011 roku. Olivia Gate to brama wejście do całego centrum biznesowego. Sufit bramy pokryty jest jednym z największych luster w Polsce 140 mkw. Olivia Gate to ponad 17 tys. mkw. powierzchni wynajmowanej i prawie 400 miejsc w parkingu podziemnym. Powierzchnia biurowa zlokalizowana jest na piętrach 1-6. Ostatnia, największa kondygnacja liczy ponad 2 600 mkw. W części podziemnej znajduje się również parking dla rowerów wraz z szatnią i pełnym zapleczem sanitarnym. Kamień węgielny pod budowę wmurowano 26 października 2010 roku. Budynek oddano do użytku w listopadzie 2011 roku.
Olivia Point II etap centrum biurowego Olivia Business Centre. Jest to siedmiokondygnacyjny budynek biurowy klasy AA. Olivia Point to 9,6 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia. Na parterze przewidziano przestrzeń pod funkcję usługową, pozostałe kondygnacje to część biurowa. W części podziemnej znajduje się 135 miejsc parkingowych, połączonych z garażami sąsiednich budynków. Kamień węgielny pod budowę wmurowano 28 marca 2012 roku. Budynek oddano do użytku w styczniu 2013 roku.
Olivia Tower III etap centrum biurowego Olivia Business Centre. Jest to dwunastokondygnacyjny budynek biurowy klasy AA. Olivia Tower to 14,2 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia. Partery pełnią funkcje usługowe. W części podziemnej znajduje się 151 miejsc parkingowych, połączonych z garażami sąsiednich budynków. Kamień węgielny pod budowę wmurowano 28 marca 2012 roku. Budynek oddano do użytku w styczniu 2013 roku.